پیش‌نویس:مردی کامل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مردی کامل
پرونده:Tommywolfie.jpg
First edition
نویسنده(ها)تام وولف
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
ناشرفرار، اشتراوس و ژیرو
تاریخ نشر
November 12, 1998
گونه رسانهPrint (Hardback)
شمار صفحات۷۴۲ ضقحه
شابکشابک ‎۰−۳۷۴−۲۷۰۳۲−۵
شماره اوسی‌ال‌سی39339625
813/.54 21
کتابخانه کنگرهPS3573.O526 M26 1998

مردی کامل دومین رمان تام وولف است که در 12 نوامبر 1998 توسط انتشارات فرار، اشتراوس و ژیرو منتشر شد. داستان رمان اساساً در آتلانتا می گذرد و بخش عظیمی از داستان نیز در ناحیه ی خلیج شرقی منطقه خلیج سانفرانسیسکو رخ می دهد.

خلاصه داستان[ویرایش]

مردی کامل یک رمان طنز گزنده (طنز جوانی) است که در اواخر قرن بیستم در گرجستان اتفاق می افتد. رمان، داستان شخصیت سیاه و شخصیت سفید را از طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی گرجستان روایت می کند.

رمان اینگونه آغاز میشود که شخصیت های اصلی داستان شایعه ی تجاوز یک دختر سفیدپوست جوان، توسط یک ورزشکار سیاهپوست را میشنوند. اگرچه این حادثه به خودی خود برای زندگی شخصیت‌ها بی‌اهمیت است، اما احتمال اینکه شایعه ها میوانست باعث برانگیختن شورش‌های نژادی در کلان شهر آتلانتا شود، تأثیر عمیقی بر زندگی همه آنها گذاشت.

مردی کامل بیشتر به سبک داستان های دیگر این نویسنده نوشته شده است، مانند آتش سوزی غرور و من شارلوت سیمونز هستم .

واکنش ها[ویرایش]

مردی کامل یازده سال پس از پرفروش ترین رمان وولف به نام آتش سوزی بیهوده ها منتشر شد و به طور گسترده ای از این کتاب انتظار می رفت.

اکثر روزنامه ها و مجلات خبری جریان اصلی آمریکایی نقدهای مثبتی به این کتاب وارد کردند. با این حال، موج دوم بررسی ها در رسانه های ادبی پرطرفدارتر،انتقادی تر بود. برخی از این انتقادهای وارد شده که با تمجید از سبک ولف آمیخته و دقیق تر بودند، از سوی رمان نویسان مشهور آمریکایی، از جمله جان آپدایک و نورمن میلر، وارد شد.

رسانه های دیگر[ویرایش]

بازیگر آمریکایی، دیوید اوگدن استایرس،، کتاب صوتی خلاصه شده مردی کامل را روایت کرد، کتاب صوتی بدون تخلیص مردی کامل در سال ۲۰۱۸ توسط بازیگر آمریکایی مایکل پریچارد روایت شد که این اثر در سال ۲۰۱۸ منتشر گردید.

لینک های خارجی[ویرایش]