پیش‌نویس:فیبر ترکیبی کواکسیکال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

"این مقاله در حال ترجمه از ویکی انگلیسی است، لطفا حذف نشود"

(HFC) یک اصطلاح صنعت مخابرات برای یک شبکه پهن باند است که کابل فیبر نوری و کابل هم‌محور را ترکیب می‌کند . از اوایل دهه ۱۹۹۰ توسط اپراتورهای کابلی در سطح جهانی به کار گرفته شد .

در یک سیستم کابلی fiber - coaxial , کانال‌های تلویزیونی از تاسیسات توزیع سیستم های کابلی , به جوامع محلی از طریق خطوط مشترک فیبر نوری فرستاده می‌شوند . در جامعه محلی , جعبه‌ای به نام یک‌گره نوری , سیگنال را از پرتوی نور به فرکانس رادیویی ( RF ) ترجمه می‌کند, و آن را روی خطوط کابل هم‌محور برای توزیع به محل مشترک می‌فرستد . خطوط بدنه فیبر نوری پهنای باند کافی برای اجازه توسعه آینده و خدمات متمرکز با پهنای باند ارایه می‌دهند .

معماری مشترک HFC

شبکه فیبر نوری از اپراتور های کابلی , گاهی به ایستگاه اصلی منطقه‌ای , و در نهایت به یک‌گره کابل هم محور که در هر جایی از ۲۵ تا ۲۰۰۰ خانه خدمات‌رسانی می‌کند , گسترش می‌یابد . A معمولا ً دارای دیش‌های ماهواره برای دریافت سیگنال‌های تصویری دوردست و همچنین روترهای تراکم IP خواهد بود . برخی ازاصل همچنین تجهیزات تلفنی ( مانند تبادل خودکار تلفن ) را برای ارائه خدمات از راه دور به جامعه ارائه می‌کنند .

یک مرکز منطقه‌ای یا ناحیه‌ای , سیگنال ویدئویی را از سرور ایستگاه اصلی دریافت خواهد کرد و به آن کانال‌های تلویزیون کابلی , آموزشی و دولتی ( PEG ) را که توسط مراجع محلی محلی مورد نیاز است و یا تبلیغات هدفمند مورد نیاز برای یک منطقه محلی را وارد می‌کند , اضافه خواهد کرد . خدمات مختلف کد گذاری شده, مدوله شده و تبدیل شده روی حمل‌کننده‌های RF ترکیب می‌شوند , که بر روی یک سیگنال الکتریکی منفرد ترکیب می‌شوند و به یک فرستنده نوری پهنای باند وارد می‌شوند .

این فرستنده نوری سیگنال الکتریکی را به یک سیگنال مدوله شده به سمت پایین‌دست تبدیل می‌کند که به گره‌ها فرستاده می‌شود . فیبر نوری فیبر یا هاب را به گره‌های نوری در یک توپولوژی نقطه به نقطه یا ستاره‌ای متصل می‌کند , یا در برخی موارد , در یک توپولوژی حلقه محافظت .