پرش به محتوا

پیش‌نویس:حسین علیپور مرندی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

حسین علیپور مرندی زاده شهر مرند در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی است. او از شاگردان آیت الله تهرانی پهلوانی (معروف به سعادت پرور) میباشد. او از شاگردان ممتاز آیت الله سعادت پرور بود که به تأسی از استاد خویش با شیوه تربیتی (معروف به شیوه سید محمدحسین طباطبایی) به رشد و تربیت اسلامی جوانان در حوزه وسیعی از ایران از جمله استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، اصفهان، کرمان، زنجان، تهران، البرز و ... مشغول است.

حسین علیپور در دوران نوجوانی در مسجد قیام مرند و هیئت ولی عصر (عج) در مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت فعال داشت و جزو نیروهای فکری و اجرایی پیرو آیت‌الله میرزا علی اکبر مرندی بود.

حسین علیپور نیز همچنین اولین فرمانده سپاه شهرستان مرند در ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی بود.

او در در اوایل دهه ۶۰ ایشان برای تکمیل تحصیلات حوزوی و استفاده بیشتر از محضر علمای قم، راهی قم شد و سال ها در کنار شغل معلمی در مدارس آن شهر، به تحصیل علوم حوزوی پرداخت. همچنین طی چند مرحله در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشته است.

پس از اتمام تحصیلات حوزوی و جنگ به شهر خود بازگشت و پس از چندی جلسات ماهانه به دعوت مردم شهر تبریز برگزار کرد که به جلسات جمعه اول ماه قمری مشهور شد و پس از آن حضور ایشان و دعوت مردم از شهرها و استان‌های مختلف کشور از ایشان شدت گرفت و تا کنون به شکل صعودی ادامه دارد.

او هم اکنون در قم سکونت دارد.