پرش به محتوا

پیش‌نویس:برگفلده

مختصات: ۵۲°۴۰′۲۳″شمالی ۱۳°۱۹′۰۷″شرقی / ۵۲٫۶۷۲۹۸°شمالی ۱۳٫۳۱۸۵۸°شرقی / 52.67298; 13.31858
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
برگفلده
مختصات: ۵۲°۴۰′۲۳″شمالی ۱۳°۱۹′۰۷″شرقی / ۵۲٫۶۷۲۹۸°شمالی ۱۳٫۳۱۸۵۸°شرقی / 52.67298; 13.31858
کشورآلمان
ایالتبراندنبورگ
بلندی
۵۵ متر (۱۸۰ پا)
جمعیت
 • کل۵٬۶۹۷
منطقه زمانی
CET/CEST (UTC+1/+2)

برگفلده یک منطقه از شهر هوهن نویندورف (ناحیه منطقه اوبرهاول, براندنبورگ) در شمال حومه برلین است. این مکان برای اولین بار در سال ۱۳۴۹ به طور رسمی ذکر شد و در ۶ دسامبر ۱۹۹۳ به هوهن نویندورف ملحق شد.[۱]


جغرافیا[ویرایش]

برگفلده شرقی‌ترین منطقه شهر هوهن نویندورف است و در پارک طبیعی بارنیم در مرز غربی آن قرار دارد.

در شرق، برگفلده به منطقه شونفلیس از جامعه مولن‌بکر لند متصل است، در غرب به منطقه هوهن نویندورف، در شمال به جامعه بیرکنوردر و در جنوب به منطقه فروهناو از برلین متصل است.

تصویر این مکان اساساً توسط خانه‌های تک‌خانواری و ردیفی شکل می‌گیرد. همچنین چندین خانه چندخانواری وجود دارد، به ویژه در مجموعه مسکونی فریدریش‌آوه در مرکز شهر. در سال‌های اخیر، بسیاری از زمین‌های خالی در برگفلده ساخته شده و ساختمان‌های قدیمی به‌طور گسترده بازسازی شده‌اند. علاوه بر فضاهای مسکونی برای خانواده‌های جوان، تعداد زیادی از آپارتمان‌ها برای سالمندان نیز ایجاد شده است.


تاریخچه[ویرایش]

برگفلده در سال ۱۳۴۹ به عنوان "برکولتز" در یک سند رسمی برای اولین بار ذکر شد و در ادبیات نیز به عنوان برکوو و بیرکولتز نامیده می‌شود.[۲][۳]

در سال ۱۶۵۳ لوئیز هنریته اورانیه دهکده را از شوهرش، فریدریش ویلهلم (براندنبورگ) هدیه گرفت. دهکده در آن زمان به اداره بوتزو اختصاص داده شد.[۴] در قرن‌های بعد، مالکین تغییر کردند و جمعیت نوسان داشت.

ساخت حلقه بیرونی برلین توسط راه‌آهن ملی آلمان (۱۹۴۵–۱۹۹۳) در سال ۱۹۵۳ باعث تقسیم منطقه توسط تاسیسات ریل شد. با ساخت دیوار برلین در سال ۱۹۶۱، ارتباط با برلین که به طور مستقیم در مجاورت بود، ابتدا قطع شد. ایستگاه S-Bahn خود را در سال ۱۹۶۲ در جریان تکمیل اتصال S-Bahn بین ایستگاه برلین-بلانکن‌بورگ و ایستگاه هوهن نویندورف (نزدیک برلین) بر روی حلقه بیرونی برلین پس از ساخت دیوار دریافت کرد.

داستان[ویرایش]

برگفلده برای اولین بار در سال 1349 با نام «برچولتز» در سند انتقالی ذکر شد و در ادبیات به نام برکو و بیرخولز نیز نامیده شده است. [۵]

در سال 1653 ، لوئیز هنریت از اورنج، دهکده را به عنوان هدیه از همسرش، فریدریش ویلهلم، انتخابگر براندنبورگ دریافت کرد. روستا در آن زمان به دفتر Bötzow اختصاص داده شد. [۶] در قرون بعدی مالکان تغییر کردند و تعداد جمعیت ساکنین در نوسان بود.

ساخت حلقه بیرونی برلین توسط Deutsche Reichsbahn در سال 1953 منجر به تقسیم شهر توسط جاده شد. با ساخت دیوار برلین در سال 1961، اتصال به برلین در ابتدا قطع شد. ایستگاه S-Bahn در برگفلده در سال 1962 به عنوان بخشی از بسته شدن اتصال S-Bahn بین Blankenburg و Hohen Neuendorf در حلقه بیرونی برلین پس از ساخت دیوار برلین، ساخته شد.

الحاق[ویرایش]

در سال ۱۹۹۳، برگفلده بخشی از جامعه هوهن نویندورف شد. از سال ۱۹۹۹ هوهن نویندورف به یک شهر تبدیل شده و برگفلده یکی از چهار منطقه آن شد.[۷]

مذهب[ویرایش]

کلیسای روستای برگفلده آپسیس و گروه کر

جامعه کلیسایی برگفلده-شونفلیس به حوزه کلیسایی برلین شمال-شرق (تا سال ۲۰۰۸: برلین-پانکو) در منطقه برلین از کلیسای پروتستان برلین-براندنبورگ-اولدر لوزاتیا تعلق دارد.[۸]

پارک‌ها و تفریحات[ویرایش]

برگفلده دارای چندین پارک و فضای سبز برای استفاده‌های مختلف است. نزدیک ایستگاه آتش‌نشانی، پشت قبرستان، یک زمین بازی بزرگ با زمین بسکتبال و مسیرهای ایجاد شده وجود دارد. این پارک بین ساکنین به عنوان پارک اسکیت شناخته می‌شود. هر اتصال خیابانی این منطقه از طریق یک منطقه جنگلی عبور می‌کند. کل منطقه توسط جنگل‌های مختلط احاطه شده است که در جهت بیرکنوردر چندین مسیر جنگلی ارائه می‌دهد. در خیابان فلاسلاکه یک دریاچه کوچک که به آرامی در حال خشک شدن است، به نام زنان‌پفول قرار دارد. یک سکوی کوچک دید، نمایی از باقیمانده سطح آب ارائه می‌دهد.

اطراف برگفلده با جنگل‌های گسترده و دریاچه‌هایی که مقصد محبوبی برای پیاده‌روی و گردشگری هستند، مشخص شده است. منطقه حفاظت‌شده منظره‌ای هرتامور یک منظره تفریحی جذاب است که عمدتاً توسط پیاده‌روها، دوچرخه‌سواران و دوندگان استفاده می‌شود. کودکان و نوجوانان از جنگل برای دوچرخه‌سواری کوهستانی استفاده می‌کنند و مدارس محلی برای گشت و گذارهای آموزشی.

باشگاه SV Grün-Weiß Bergfelde در برگفلده فعالیت می‌کند. تمرکز این باشگاه بر فوتبال است، اما ورزش‌های دیگری نیز به عنوان فعالیت‌های تفریحی ارائه می‌شوند.[۹] برنامه‌ریزی‌های مشترک شهر هوهن نویندورف و جامعه مولن‌بکر لند برای ساخت یک زمین ورزشی برای مسابقات فوتبال باشگاه در حال انجام است.[۱۰] همچنین باشگاه Tennisclub Grün Weiß Bergfelde نیز در برگفلده فعال است.[۱۱]


ساختمان‌ها[ویرایش]

در برگفلده کلیسای جامعه کلیسایی برگفلده-شونفلیس قرار دارد.

در مرز برلین یک برج دیده‌بانی از دیوار برلین قرار دارد. این برج در دهه ۱۹۸۰ به عنوان مرکز فرماندهی برگفلده ساخته شده بود و امروز به عنوان برج حفاظت از طبیعتتوسط انجمن حفاظت از جنگل آلمان (SDW) شاخه منطقه‌ای اوبِرهَفل استفاده می‌شود.

کلیسا، برج دیده‌بانی و چندین بنای دیگر در برگفلده در فهرست بناهای تاریخی ایالت براندنبورگ قرار دارند.


اقتصاد و زیرساخت[ویرایش]

در برگفلده شرکت‌ها و صنایع مختلفی[۱۲] و همچنین چندین فروشگاه وجود دارد، به ویژه مرکز جدید شهر با فروشگاه‌ها و خدمات در نزدیکی ایستگاه S-Bahn.

جین Schwarzer Walfisch از برگفلده می‌آید.[۱۳][۱۴] این جین در سال ۲۰۲۰ در مسابقات بین‌المللی ارواح نیویورک به عنوان "جین آلمان سال" انتخاب شد.[۱۵] این محصول در مسابقات Gin Masters 2020[۱۶] و در مسابقات بین‌المللی ارواح نیویورک 2020 مدال طلا دریافت کرد.[۱۷]

آموزش[ویرایش]

در برگفلده یک مهدکودک، چندین مرکز مراقبت روزانه و مدرسه ابتدایی اهورن با هورت وجود دارد. همچنین "EinsteinKids"، یک مرکز برای کارهای باز کودکان و جوانان نیز در این منطقه فعالیت می‌کند.[۱۸]

حمل و نقل[ویرایش]

ایستگاه S-Bahn برگفلده (۲۰۱۵)

برگفلده از نظر حمل و نقل به خوبی متصل است. از یک سو، توسط جاده L171 که به بزرگراه شهری برلین (A111، تقاطع اشتولپه) و جاده فدرال ۹۶a که به حلقه برلین (A10، تقاطع بیرکنوردر) متصل است. از سوی دیگر، ایستگاه S-Bahn برگفلده که موازی با حلقه بیرونی برلین قرار دارد و در ۲۷ می ۱۹۶۲ افتتاح شد[۱۹]، به خط S8 (زوتن – بیرکنوردر) در برلین متصل است. همچنین با خط اتوبوس 809 از شرکت حمل و نقل اوبِرهَفل، ارتباطی به هنیگسدورف و برلین-هرمزفد (ناحیه رینیکندورف) وجود دارد. این اتصال خوب، برگفلده را به یک شهر رفت و آمد تبدیل کرده است.


پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Gemeinden 1994 und ihre Veränderungen seit 01.01.1948 in den neuen Ländern, Verlag Metzler-Poeschel, Stuttgart, 1995, ISBN 3-8246-0321-7, Herausgeber: Statistisches Bundesamt
  2. Eduard Fidicin: Die Territorien der Mark Brandenburg, oder Geschichte der einzelnen Kreise, Städte, Rittergüter und Dörfer in derselben. (https://books.google.de/books?id=SBehCso2ce4C&newbks=1&newbks_redir=0&dq=Birkholz%20Bergfelde&hl=de&pg=RA1-PA43#v=onepage&q&f=false).
  3. Stadt Hohen Neuendorf: Urkundliche Erwähnung Bergfeldes (Aufgerufen am 20. Februar 2018)
  4. Stadt Hohen Neuendorf: Geschichte Bergfeldes (Aufgerufen am 20. Februar 2018)
  5. Stadt Hohen Neuendorf: Urkundliche Erwähnung Bergfeldes (Aufgerufen am 20. Februar 2018)
  6. Stadt Hohen Neuendorf: Geschichte Bergfeldes (Aufgerufen am 20. Februar 2018)
  7. "Drittes Gesetz zur Gemeindegliederung im Land Brandenburg (Drittes Gemeindegliederungsgesetz), § 1, Abs. 1". bravors.brandenburg.de/. Retrieved 2022-04-05.
  8. Ev. Kirchengemeinde Bergfelde-Schönfließ
  9. SV Grün-Weiß Bergfelde e.V.: Homepage
  10. SV Grün-Weiß Bergfelde e.V.: Sportplatzneubau
  11. Tennisclub Grün Weiß Bergfelde e.V.: Homepage
  12. Stadt Hohen Neuendorf: Branchenverzeichnis (Aufgerufen am 20. Februar 2018)
  13. "Impressum" (به آلمانی). Retrieved 2021-01-25.
  14. Märkisches Medienhaus (2020-08-25). "Start-up: Preisgekrönter "Schwarzer Walfisch Gin" aus Bergfelde" (به آلمانی). Retrieved 2021-01-25.
  15. "2020 Winners" (به انگلیسی). Retrieved 2021-01-25.
  16. "The Gin Masters 2020 results" (به انگلیسی). Retrieved 2021-01-25.
  17. "2020 Winners" (به انگلیسی). Retrieved 2021-01-25.
  18. Stadt Hohen Neuendorf: Schulen in Hohen Neuendorf (Aufgerufen am 20. Februar 2018)
  19. Bahnhof Bergfelde auf stadtschnellbahn-berlin.de, abgerufen am 4. Juni 2015