پیش‌نویس:بافرنوشتن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بافر نوشتن نوعی حافظه میانگیر است که در برخی از معماری های حافظه نهان پردازنده مانند x86 و AMD64 اینتل استفاده می شود. [۱] در سیستم های چند هسته ای ، بافرهای نوشتن قوام متوالی را از بین می برند. برخی از رشته های نرم افزاری ، مانند C11 -data-race-آزادی ، [۲] برای بازیابی منظم منظم حافظه کافی هستند.

در حافظه پنهان پردازنده ، می توان از یک بافر نوشتن برای نگهداری داده در حال نوشتن از حافظه پنهان به حافظه اصلی یا حافظه پنهان بعدی در سلسله مراتب حافظه استفاده کرد. این نوعی حافظه پنهان نوشتن است که بنام نوشتن بافر است.

استفاده از یک بافر نوشتن به این روش حافظه پنهان را برای سرویس دهی به درخواست های خواندن در حین نوشتن آزاد می کند. به ویژه برای حافظه اصلی بسیار کند از این جهت مفید است که خوانشهای بعدی بدون انتظار برای تأخیر در حافظه اصلی طولانی ادامه می یابند. وقتی بافر نوشتن پر شد (یعنی همه ورودی های بافر اشغال شده است) ، نوشتن های بعدی هنوز باید صبر کنند تا اسلات ها آزاد شوند. خواندن های بعدی را می توان از بافر نوشتن ارائه داد. برای کاهش بیشتر این اصطبل ، یک بهینه سازی به نام ادغام بافر نوشتن ممکن است اجرا شود. بافر نوشتن ادغام نوشتارهایی را که دارای آدرس مقصد متوالی هستند ، در یک ورودی بافر ترکیب می کند. در غیر این صورت ، آنها ورودی های جداگانه ای را اشغال می کنند که احتمال توقف خط لوله را افزایش می دهد.

بافر قربانی نوعی بافر نوشتن است که خطوط خارج شده کثیف را در حافظه پنهان ذخیره می کند [note ۱] به طوری که آنها به حافظه اصلی باز می گردند. علاوه بر کاهش توقف خط لوله با انتظار برای خطوط کثیف برای نوشتن به عنوان یک بافر نوشتن ساده ، یک بافر قربانی همچنین ممکن است به عنوان ذخیره سازی موقت پشتیبان در صورت دسترسی حافظه نهان بعدی به محل نمایش ، درخواست خطوط تازه اخراج شده ، که هنوز هم در بافر قربانی هستند.

بافر فروشگاه توسط IBM طی پروژه ACS بین سالهای 1964 و 1968 اختراع شد [۳] اما اولین بار در دهه 1990 در محصولات تجاری اجرا شد.

یادداشت[ویرایش]

  1. Write-through caches don't need write the evicted cache lines as they are written to main memory when the cache is written.


  1. Owens, Scott, Susmit Sarkar, and Peter Sewell. "A better x86 memory model: x86-TSO." Theorem Proving in Higher Order Logics. Springer Berlin Heidelberg, 2009. 391-407.
  2. Oberhauser, Jonas. "A Simpler Reduction Theorem for x86-TSO." Verified Software: Theories, Tools, and Experiments. Springer International Publishing, 2015. 142-164
  3. https://dl.acm.org/ft_gateway.cfm?id=1283945&type=pdf

رده:حافظه رایانه