پیش‌نویس:اشکان فدایی (خواننده)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اشکان فدایی (زاده ی آذر 1369) رپ‌خوان و ترانه‌نویس ایرانی در سبک رپ فارسی است.به دلیل داشتن ادبیات خیابانی بالا از او به عنوان گلادیاتور ادبیات یاد میشود. نخستین آهنگ رسمی فدایی به اسم "ایران ایران" با آهنگسازی مهدیار آقاجانی در سال 1388 منتشر شد که موضوع و فضای آهنگ درباره ی اعتراضات مردم در انتخابات بود.

جالب است که بدانید اشکان فدایی توسط مهدیار آقاجانی کشف شده است، چرا که مهدیار آقاجانی در خیلی از صحبت‌ های خود در بین اطرافیان و همکارانش از اشکان بسیار تعریف کرده و بیان کرده بود که اشکان در این زمینه استعداد قابل توجهی دارد و آینده درخشانی خواهد داشت. به همین دلیل و تعریف های مهدیار باعث شد تا او در این عرصه دیده شود و بتواند استعداد خود را کشف کند.

تشکل ملتفت

زمانی که هیچکس از ایران مهاجرت کرد به لندن ، یک تشکل ایجاد کرد به اسم "ملتفت" که اسم های مهدیار آقاجانی ، قاف ، فدایی و ریویل به عنوان اعضای این تشکل به چشم میخورد.

آلبوم عدل

مجموعه عدل از فدایی با ۶ آهنگ در تاریخ بیست و دوم آبان ماه ۱۳۹۱ تحت تشکل ملتفت و با آهنگسازی مهدیار و حسن و با حضور هیچکس و قاف منتشر شد و بازتاب مثبت زیادی از جانب هواداران او داشت . این مجموعه که به موضوعات جدید و خوبی پرداخته در سطح بالایی از مفهوم در بین مجموعه های دیگر قرار میگیرد[۱]

آلبوم حق

در تاریخ پنجم مهرماه ۱۴۰۱ (ساعت ۲۳:۰۰) با آهنگسازی مهدیار آقاجانی و حکمت به صورت رسمی تحت تشکل ملتفت منتشر شد. (اطلاعات در حال تکمیل…)[۲]

  1. «مجموعه عدل از فدایی». مغز رپ. ۲۰۱۸-۰۶-۰۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۰-۱۳.
  2. «مجموعه حق از فدائی». مغز رپ. ۲۰۲۲-۰۹-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۰-۱۳.