پوریا فیاضی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اطلاعات شخصی
نام کاملپوریا (بابک) فیاضی دَمنابی
تولد۱۳۷۱(۳۰) سال
زادگاهارومیه[۱]، ایران
قد۱۹۵ سانتیمتر (۶ فوت ۵ اینچ)
وزن۸۷ کیلوگرم
اطلاعات والیبال
پستدریافت کننده قدرتی
باشگاه کنونیشهرداری ارومیه
فعالیت حرفه‌ای
تیم‌ها
تیم ملی

پوریا فیاضی (زاده ۲۲ دی ۱۳۷۱) در ارومیه، بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران بود. فیاضی یکی از پدیده‌های والیبال ایران در دهه ۹۰ بود و در لیگ برتر در تیم سایپا بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشت و در مسابقات آسیایی و جام جهانی ۲۰۱۱ از ستارگان تیم ملی والیبال مردان ایران بود. پوریا فیاضی در مسابقات جوانان جهان ایتالیا به همراه امیر غفور، فرهاد سال افزون و سعید شیرود بهترین‌های تیم ملی جوانان ایران بودند. فیاضی مدتی هم کاپیتان تیم والیبال نوجوانان ایران بود و در مسابقات جهانی به قهرمانی رسید و در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۳ عضو تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران بود. فیاضی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ به عنوان بهترین دریافت‌کننده قدرتی مسابقات انتخاب شد. وی در سال ۲۰۱۹ همراه با تیم شهرداری ورامین در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا پس از غلبه بر تیم پاناسونیک ژاپن به مقام قهرمانی رسید. او در بین هواداران اورمیه‌ای والیبال بسیار محبوب است و از اساطیر والیبال اورمیه محسوب می‌شود.

باشگاهی[ویرایش]

پوریا فیاضی سال‌های زیادی را در سایپای البرز گذراند و بازی‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشت. فیاضی در سال ۱۳۹۲ به شهرداری ارومیه پیوست. وی در سال ۱۳۹۵ به باشگاه پارسه تهران پیوست.

دستاوردهای ورزشی[ویرایش]

انفرادی[ویرایش]

زندگی شخصی[ویرایش]

فیاضی در سال ۱۳۹۰ با مهتا محمدی (زاده فروردین ۱۳۶۹) بازیکن والیبال ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام جانان است. مهتا محمدی از بازیکنان تیم ملی والیبال زنان ایران است.

منابع[ویرایش]

  1. «فیاضی:باز هم متولد شوم والیبال را انتخاب می‌کنم». باشگاه خبرنگاران جوان. ۱۶ فروردین ۱۳۹۸. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹.