په‌په کورونا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
په‌په کورونا
اطلاعات شخصی
نام کامل خوزه یوپیس کورونا
زادروز ۴ ژوئن ۱۹۱۸
زادگاه آلیکانته
تاریخ مرگ ۲۹ ژانویهٔ ۲۰۱۱ (۹۲ سال)
محل مرگ آلیکانته
پست مدافع
باشگاه‌های جوانان
Iberia
Gimnástico Carolinas
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۳۵–۱۹۳۹ Gimnástico Carolinas
۱۹۳۹–۱۹۴۱ Alicante
۱۹۴۱–۱۹۴۳ باشگاه فوتبال هرکولس ۱۷ (۴)
۱۹۴۳–۱۹۴۸ باشگاه فوتبال رئال مادرید ۱۱۶ (۷)
۱۹۴۸–۱۹۴۹ باشگاه خیمناستیک تاراگونا ۱۷ (۳)
۱۹۴۹–۱۹۵۰ باشگاه ورزشی رئال مایورکا
۱۹۵۰–۱۹۵۱ Gandía
دوران مربیگری
Villajoyosa
Monóvar
Jijona
Calpe
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

په‌په کورونا (انگلیسی: Pepe Corona; ۴ ژوئن ۱۹۱۸ – ۲۹ ژانویهٔ ۲۰۱۱) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا بود.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هرکولس، باشگاه ورزشی رئال مایورکا، باشگاه خیمناستیک تاراگونا، و باشگاه فوتبال رئال مادرید اشاره کرد.

دوران فوتبال[ویرایش]

کورونا که در آلیکانته، بخش خودمختار والنسیا به دنیا آمد، اولین بازی خود در لالیگا را با تیم محل زندگی‌اش هرکولس انجام داد،[۱] که در اولین سال حضور خود به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای سقوط کرد. در سال ۱۹۴۳ با رئال مادرید قرارداد بست و پنج فصل در پایتخت اسپانیا ماند و در مجموع در ۱۴۳ بازی رسمی حضور یافت. او که معروف به یک مدافع سرسخت بود، شوت‌های قدرتمندی داشت که به‌ همین‌ علت متخصص ضربات پنالتی نیز بود.[۲]

کورونا، آخرین بازمانده بازی افتتاحیه در نوئوو چامارتین در ۱۴ دسامبر ۱۹۴۷،[۳] در برابر بلننسس، دو کوپا دل ری را با خامه‌ای‌ها به دست آورد و در سال ۱۹۴۸ باشگاه را ترک کرد و تا زمان بازنشستگی سه سال بعد را به عنوان بازیکن خیمناستیک تاراگونا (در لالیگا)، رئال مایورکا و باشگاه فوتبال گاندیا ادامه داد.

افتخارات[ویرایش]

رئال مادرید

مرگ[ویرایش]

کرونا در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱ در زادگاهش آلیکانته درگذشت. او ۹۲ سال داشت.[۴][۵]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «José Llopis Corona. lasprovincias.es». www.lasprovincias.es. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۷.
  2. "José Llopis Corona | Web Oficial | Real Madrid CF". Real Madrid C.F. - Web Oficial (به اسپانیایی). Retrieved 2023-06-27.
  3. «Real Madrid C.F. - Official Web Site - First-hand testimonies». web.archive.org. 2012-10-06. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ اكتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در 2023-06-27. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  4. "Fallece José Llopis Corona, ex jugador del Real Madrid" (به اسپانیایی). Diario AS. 30 January 2011. Retrieved 27 May 2013. {{cite news}}: Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  5. "Jose Llopis Corona has died". Real Madrid's official website. 30 January 2011. Archived from the original on 3 February 2011. Retrieved 27 May 2013.