پسر عزیز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پسر عزیز
کارگردانآلما هارل
تهیه‌کننده
  • آنیتا گو
  • آلما حریل
  • برایان کاوانا جونز
  • کریستوفر لگت
  • دانیلا تاپلین لوندبرگ
نویسندهشایا لباف
موسیقیالکس سامرز
فیلم‌بردارناتاشا برایر
تدوین‌گر
  • دومینیک لاپریر
  • مونیکا سالازار
توزیع‌کنندهآمازون استودیوز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵) (ساندس)
  • ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-۱۱-۰۸) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۴ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۳٫۵ میلیون دلار[۲][۳]
فروش گیشه۳٫۴ میلیون دلار[۴][۳]

پسر عزیز (به انگلیسی: Honey Boy) یک فیلم درام آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی آلما هارل (در اولین کارگردانی داستانی خود) با فیلمنامه‌ای از شایا لباف که بر اساس دوران کودکی و رابطه‌اش با پدرش ساخته شده‌است. بازیگران شایا لباف، لوکاس هجز، نوآ جوپ و اف‌کی‌ای توئیگز می‌باشند.

نویسنده در ابتدا فیلمنامه را به عنوان نوعی درمان در دوران توانبخشی نوشت. این پروژه در مارس ۲۰۱۸ اعلام شد و بازیگران طی دو ماه تکمیل شدند. فیلمبرداری در لس آنجلس در طول حدود سه هفته انجام شد.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ انجام داد[۵] و در ۸ نوامبر ۲۰۱۹ توسط استودیو آمازون منتشر شد.[۶] این فیلم تا حد زیادی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که کارگردانی هارل و همچنین بازی‌ها را ستودند.

داستان[ویرایش]

داستان خانواده متلاشی‌شده‌ای را روایت می‌کند که به‌شدت از نظر مالی مشکل دارند. این خانواده پسر نوجوانی به‌نام اوتیس (Otis) با بازی نوآ جوپ دارد. او بازیگر فیلم‌های سینمایی و تیزرهای تبلیغاتی‌ست. به‌لطف درآمد و حقوق قابل‌قبولی که اوتیس دارد، خانواده خودش را از لحاظ مالی سرپا نگه داشته. پدر فرزندش را با کلماتی شیرین و زیبا مثل پسر عزیزم خطاب می‌کند. عنوان فیلم هم دقیقاً از همین موضوع نشات گرفته‌است. اما این فقط لایه سطحی و ظاهر ماجراست. زیر این کلمات محبت‌آمیز، دریایی از خشم و نفرت کنترل‌نشده جریان دارد. درست مثل مواد مذاب که دنبال راهی برای خروج هستند و وقتی راهی پیدا کنند فوران می‌کنند. بار احساسی کل خانواده روی دوش اوتیس است. او مثل وزنه‌برداری‌ست که باری سنگین‌تر از توانش بلند کرده و هر لحظه ممکن است همراه با وزنه روی گردنش به زمین بیفتد.

منابع[ویرایش]

  1. "Honey Boy". Sundance Film Festival. Archived from the original on 9 August 2020. Retrieved December 15, 2018.
  2. "Shia LaBeouf's Process Was Unpredictable, So the 'Honey Boy' Crew Learned to Improvise". IndieWire. November 1, 2019. Retrieved November 10, 2019.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Honey Boy (2019)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved January 7, 2020.
  4. "Honey Boy (2019)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved December 31, 2019.
  5. Debruge, Peter (November 28, 2018). "Sundance Film Festival Unveils 2019 Features Lineup". Variety. Retrieved November 28, 2018.
  6. D'Alessandro, Anthony (May 9, 2019). "Shia LaBeouf's 'Honey Boy' To Sweeten Up Awards Season". Deadline Hollywood. Retrieved May 9, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]