ویکی‌پدیا:1Lib1Ref/بایگانی ۱

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زمان: ۲۵ اردیبهشت ساعت ۰۰:۰۰ (۱۵ مه ۲۰۱۹) تا ۲۵ خرداد ساعت ۲۳:۵۹ (۱۵ ژوئن ۲۰۱۹) به‌وقت تهران.
موضوع: افزودن منبع به مقالات بدون منبع ویکی‌پدیای فارسی
دبیر: کاربر:Darafsh

موضوع کمپین[ویرایش]

ویکی‌پدیای فارسی ۷٬۸۷۴ مقاله دارد که برچسب {{بدون منبع}} یا {{نیازمند منبع}} بر خود دارند و این امر برای یک دانشنامه نقطهٔ ضعف محسوب می‌شود. ویکی‌پدیا نخستین منبع برای خوانندگان و پژوهشگران است، پس بیایید آن را بهتر کنیم! هدف ما در کمپین یک کتابدار یک منبع (یا 1Lib1Ref) افزودن دست کم یک منبع به ویکی‌پدیا است. هر ارجاعی به یک منبع قابل اطمینان، خدمتی به خوانندگان ویکی‌پدیا در سراسر جهان است. لطفاً جهت اعلام آمادگی، در بخش مشارکت نام خود را بیفزایید.

همکاری در کمپین[ویرایش]

برای شرکت در این کمپین، حتماً در اینجا نام‌تان را ثبت کنید تا مشارکت‌های شما قابل بررسی باشد.

چگونگی همکاری[ویرایش]

  1. ابتدا مقاله‌های بدون منبع را براساس یکی از دو روش زیر پیدا کنید:
  2. پس از یافتن مقاله، وقت آن است که منبعی معتبر به آن بیفزایید. برای این کار می‌توانید از منابع متناظر در ویکی‌پدیاهای دیگر استفاده کنید و منابعی که در آن ویکی‌پدیاها قرار دارد را با دقت به مقالهٔ ویکی‌پدیای فارسی بیفزایید یا اینکه منبعی که خودتان به آن دسترسی دارید را به مقاله اضافه کنید.
    برای اطلاعات بیش‌تر دربارهٔ چگونگی افزودن ارجاع به مقالات ویکی‌پدیا، وپ:ارجاع‌دهی را ببینید.
  3. پیش از ذخیرهٔ ویرایش‌تان، هشتگ #1Lib1Ref را در خلاصهٔ ویرایش ویکی‌پدیا حتماً ذکر کنید و سپس صفحه را ذخیره نمایید. توجه کنید که تعداد مشارکت‌های شما بر اساس این هشتگ اندازه‌گیری می‌شود.
  4. در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #1Lib1Ref به دیگران نیز بگویید که شما در این کمپین شرکت کرده‌اید و در صفحهٔ کاربری‌تان در ویکی‌پدیا، الگوی {{کاربر:جعبه کاربر/1Lib1Ref}} را بچسبانید.

جوایز[ویرایش]

جایزهٔ برندگان کمپین

به ۳ نفر از کاربرانی که در این کمپین مشارکت کرده و بیش‌ترین تعداد مقالات بدون منبع را منبع‌دار کنند، یک عدد تی‌شرت با لوگوی ویکی‌پدیا که توسط بنیاد ویکی‌مدیا تولید شده‌است تقدیم می‌شود.

پیوند به بیرون[ویرایش]