ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Racetrack Playa (Pirate Scott).jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


سنگ‌های روان[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۱۴ ساعت ۱۶:۳۲:۰۷ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

اصلی - سنگ‌های روان (به انگلیسی: Sailing stones) به یک پدیده ناشناخته زمین شناسی اشاره دارد که طی آن، سنگ‌ها، بدون دخالت عامل انسانی و حیوانی ، مسافت گاه طولانی را به مرور زمان بر روی زمین طی کرده و ردهایی از خود به جای می‌گذارند.
دلیل
ارزش دانشنامه‌ای بالا
مقالاتی که تصویر در آنها استفاده شده است
سنگ‌های روان
رده نگاره برگزیده
ویکی‌پدیا:نگاره‌های برگزیده/پدیده‌های طبیعی
پدیدآورنده(ها)
Pirate Scott
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)
توضیح سوژه ی اصلی سنگ و رد آن است به همین خاطر عکاس با فوکوس کردن بر روی سنگ و کاهش عمق میدان، سوژه را از پس زمینه تا حدودی جدا کرده تا بیشتر و بهتر نمایان باشه، همین کاهش عمق میدان باعث تاری پس زمینه شده است ولی این ایراد نیست بلکه یک تکنیک عکاسیست. در مورد کیفیت عکس به نقل از معیارهای نگاره برگزیده:
  • " نگاره‌های ساکن بطور کمینه باید دارای ۱۰۰۰ پیکسل در طول و یا در عرض باشد "
همچنین:
  • " بشرط نبودن عکس مشابه با کیفیت بالاتر، برای موارد تاریخی و یا موارد بدون نظیر، البته می‌توان استثناهایی را قائل شد. "
اندازه این عکس ۱٬۶۰۰ × ۱٬۰۶۷ پیکسل است پس حداقل مقدار تفکیک پذیری را داراست. ویرایشگر-1 (بحث) ‏۲ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۰۸:۰۵ (UTC)[پاسخ]
تصویر بسیار بد عکاسی شده، قسمت بالای تصویر بیش از حد کدر هست، فوکوس کردن روی سوژه خوبه، تا جایی که به بقیه قسمت‌های تصویر آسیبی نرسه، عکاس توی این کار زیاده‌روی کرده. قانون «بشرط نبودن عکس مشابه با کیفیت بالاتر...» این جا صدق نمی‌کنه، این قانون برای تصاویری هست که یک »لحظه تاریخی» رو شکار کردند و اون لحظه دیگه قابل تکرار نیست، در مورد این تصویر، شما هنوز می‌تونید دوربین‌تون رو بردارید و یه عکس خیلی بهتر از این سنگ تهیه کنید. -- bkouhi (بحث)
  • موافق دلایل نامزد کننده زاید الوصف (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۰۷:۴۲ (UTC)[پاسخ]
  • موافق -- به نظرم استدلال کاربر:bkouhi برای مخالف دادن، چندان قوی نیست. همانطور که نامزدکننده نیز گفته، سوژه عکس این سنگ است و نه کل دشت. اینکه کاربر:bkouhi می‌گوید عکاس زیاده‌روی کرده! کنار گود نشستن و گفتنِ «لنگش بکن» است. آیا در دنیا دوربین عکاسی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن، روی سوژه میکرو فوکوس کرد و پشت‌زمینه 500 متری را هم شفاف نشان داد؟!
بنده معتقدم در خصوص به نمایش گذاشتن sنگ‌های روان، آسمان آن منطقه کم‌اهمیت‌ترین المان تصویر می‌تواند باشد و به همین دلیل، ضعیف نشان دادن آن، تاثیر منفی چندانی روی موضوع اصلی ندارد.Gire 3pich2005 (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۱۸:۳۶ (UTC)[پاسخ]

برگزیده نشد


Kasir بحث ‏۱۱ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۰۹:۵۶ (UTC)
[پاسخ]