ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Ahvaz - Panoramic Image 4.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سراسرنما از رود کارون و پل هشتم اهواز در شب[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۲ ساعت ۱۹:۱۰:۲۹ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

اصلی - پل کابلی هشتمین پل شهر اهواز است که ۶۴۳ متر طول و ۱۳ متر عرض دارد و در چهار مسیر (دو مسیر رفت و دو مسیر برگشت) ساخته شده، پل هشتم، دو پایهٔ بزرگ دارد و عرشهٔ پل توسط کابل به این پایه‌ها متصل شده‌است. قرار است این پل در دههٔ فجر افتتاح شود.
دلیل
باکیفیت و از معدود تصاویر موجود از پل هشتم در شب
مقالاتی که تصویر در آنها استفاده شده‌است
اهواز، سراسرنما
رده نگاره برگزیده
ویکی‌پدیا:نگاره‌های برگزیده/مکان‌ها/شهر
پدیدآورنده(ها)
درفش کاویانی
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)

(۱) نخست باید بگویم این نگاره سراسرنمای پل نسیت بلکه سراسرنمای چشم اندازی از شهر اهواز می‌باشد، به شیوه‌ای که آغاز و پایان پل هرگز آشکار نیست و من در میان سخن راندن در این خرده گیری، آگاه شدم پل فقط آن سه گوش نمای میان نگاره نیست بلکه درازای پل بیشتر است، کنون ناکاربران و بازدیدکنندگان بیشتر ویکی‌پدیا چگونه پیمانه و درازای پل را دریابند؟
(۲) نمونه‌های زیبایی که در شب شکار می‌شوند بسی دارای پرتوافکنی و روشنایی افشانی یگانه‌ای هستند که در کنار تاریکی شب نمای خوشی به نگاره می‌دهند. این نگاره سایه و درخشندگی پسندیده‌ای در کنار تاریکی شب نمایش نمی‌دهد. با این نگاره که خودتان نامزد کردید، نابرابری را بسنجید.
(۳)درازای سه گوش گون میانی که به شیوه پایه سه گوش در میانه نگاره‌است، نزدیک به درازای سراسرنما است و این برای ریز شدن روی سوژه پل در یک نگاره برگزیده هرگز درخور و شایسنه نمی‌باشد و همانطور که گفتم بیننده را درباره درازای پل به نادرستی و ناراستی می‌اندازد.
(۴) همانند سه گوش میانه نگاره، سه گوش دیگری است که در هاله‌ای از پیچیدگی و پوشیدگی است و با ریز شدن بسیار می‌توان این پاره از پل را بازشناخت.
(۵) در واپسین پله بزرگنمایی از نگاره، تیرگی و تاری نازیبایی دیده می‌شود. ماهان گـپ ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۳ (UTC)[پاسخ]

توضیح من هم نخست باید تصریح کنم که دوستی‌ها نباید در گزینش نگاره برگزیده دخیل شود و رای مخالف هم دلیل شخصی ندارد.

همانطور که در توضیح هم گفتم، این نگاره یکی از معدود نگاره‌ها از این پل است و نگاره‌ای از این پل در شب ندیدم! من در حال عکاسی از این پل بودم که ناگهان چراغ‌های این پل روشن شد! ایرادهای وارد شدهٔ شما درست است! در سراسرنمای شهر کلن که ذکر کردید، عکاس با دوربین EOS 1000D شرکت کانن عکسبرداری کرده ولی من با یک کامپکت کانن (SX 100) و همچنین بدون پایه و از روی دست!! وقتی ابزار را مقایسه می‌کنم از دید خودم نگارهٔ قابل‌قبولی شده. ایراد سوم شما را شاید این نگاره تا حدودی پاسخ گوید.
در حقیقت من قصد نامزدی این نگاره را داشتم ولی تازگی و بدیع بودن نگارهٔ فعلی برآنم داشت تا این تصویر را نامزد کنم. در باب عکاسی در شب، اگر به گوشهٔ سمت راست بالا بنگرید ستارهٔ زهره نیز مشخص است! دوستدار درفش کاویانی (بحث) ۱۳ بهمن ۱۳۹۰، ساعت ۱۹:۱۹ (ایران)

  • مخالف قوی - این تصویر بسیار تاریک است و هیچ چیزی در آن مشخص نیست. اگر کسی این پل را قبلاً ندیده باشد متوجه نخواهد شد که پل دقیقاً کجا قرار دارد. تنها چیزی که در تصویر چشمک می‌زند، چراغ‌های مرکز عکس است، که در آن صورت می‌شد بجای یک تصویر پانوراما از تصویر نمای نزدیک‌تر استفاده کرد. شاید اگر در محیط و زمان روشن‌تری این تصویر گرفته می‌شد، بهتر قابل رویت می‌بود. ●مـهـران گفتمان‏۵ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)[پاسخ]
  • مخالف دلایل نامزد کننده(البته برعکشس) آقای مغز بحث ‏۶ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۲۰ (UTC)[پاسخ]
مخالفش یعنی بی کیفیت و از بی‌شمار تصاویر موجود! گمان می‌کردم خاص بودن و کمتر دیده‌شدن این مکان، فاکتور مثبتی باشد ولی گویا اشکالات نگاره بیش از این بود. ممنون از نظرات دوستان، امیدوارم بازم با دادن نظرات بر عکس‌هایم، راهنمایی‌ام کنید. دوستدار درفش کاویانی (بحث) ۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ساعت ۱۲:۵۴ (ایران)
من در میان کاربران جز اهورا و درفش کاویانی کسی را ندیده‌ام که اینگونه در تلاش برای غنی کردن ویکی‌پدیا از نگاره‌های زیبا و با کیفیت باشد. من به شخصه از ایشان تشکر می‌کنم و رای مخالف به نگاره را دلیل بی ارزش بودن نگاره ایشان نمی‌دانم. از درفش کاویانی دوستدار هنر عکاسی از صمیم قلب تشکر می‌نمایم و منتظر عکسهای جدید ایشان در این پروژه هستم. ماهان گـپ ‏۶ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)[پاسخ]
درفش جان یوقت فکر نکنید من قصدی یا منظوری دارم، منم به هرحال تلاشم اینه که یک تصویر بی نظیر و محشر در صفحه اصلی بیاد مگرنه نظر من بی ارزش بودن تلاش شما نیست. چه بسا گاهی در خصوص برخی نگاره‌ها نظری نمیدم چرا که دوستان با تجربه تر از من هستند. --آقای مغز بحث ‏۶ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۸ (UTC)[پاسخ]
من هم با آقای مغز در این خصوص کاملا" موافقم. از کاربران آقای مغز و درفش کاویانی نیز به خاطر تلاششان در این پروژه سپاسگزارم. ماهان گـپ ‏۶ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۰۶ (UTC)[پاسخ]
ممنونم ماهان جان! آقای مغز مگه مشکلی با من داری که به منظور بگیرم؟ (شوخی) نگارهٔ برگزیده واقعا باید برگزیده باشد و اینکه من جسارت می‌کنم و نگاره‌های خودم را نیز نامزد می‌کنم، دلیل دیگرش این است که می‌خواهم نظر و دیدگاه دوستان تیزبینم را دربارهٔ عکس‌هایم بدانم تا ایراداتم را برطرف کنم و با دید بهتری عکاسی کنم. مطمئن باشید که چه در ویکی و چه در نگارهٔ برگزیده، هیچ رای و نظری را شخصی تفسیر نمی‌کنم و چه‌بسا که بارهای بار به نگاره‌های شما بزرگواران هم رای مخالف داده‌ام. هدف ما گزینش نگارهٔ خوب جهت ویکی‌پدیاست پس مطمئن باشید از رای‌های مخالف دلسرد نمی‌شوم بلکه انگیزه هم می‌گیرم. دوستدار درفش کاویانی (بحث) ۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ساعت ۱۷:۴۲ (ایران) ‏۶ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۱۲ (UTC)[پاسخ]
مخالف خیلی تاریک است و وضوح خوبی ندارد Behnam mancini (بحث) ‏۸ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)[پاسخ]

برگزیده نشد

پرونده:Ahvaz - Panoramic Image 4.jpg
Kasir بحث ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۲۹ (UTC)
[پاسخ]