ویکی‌پدیا:پل ویکی‌داده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پل ویکی‌داده ویکی‌داده را مستقیماً از جعبه‌اطلاعاتتان ویرایش کنید!

خلاصه

ویکی‌داده که در فاز اولش، به عنوان نقطه مرجعی برای میان‌ویکی‌ها معرفی شد و پس از آن، پیوندهای بین ویکی‌ها را از صفحه‌ها حذف کرد، اکنون به عنوان نقطه مرجعی برای داده‌های تمام پروژه‌های ویکی‌مدیا از جمله ویکی‌پدیا عمل می‌کند. بدین شکل و در حالت آرمانی، اطلاعاتی که هم‌اکنون به شکل جداگانه و در جعبه‌های اطلاعات نگهداری می‌شوند (بنگرید به جمعیت ایران که در جعبه‌اطلاعات ۲۵۴ ویکی مختلف به شکل‌های مختلف ذخیره شده است و در برخی ویکی‌ها بروز نیست) در مکانی یکسان از خرابکاری محافظت شده و بروز می‌شوند. با این وجود، انتظاری از سمت ویکی‌نویسان وجود دارد که باید برآورده شود:

«ما انتظار داریم اطلاعاتی که در ویکی‌پدیا نمایش داده می‌شود، در ویکی‌پدیا هم قابل ویرایش باشد»

بدین ترتیب ویکی‌داده باید به گونه‌ای با ویکی‌پدیا متصل باشد که ویکی‌نویسان بتوانند بدون مشکل، از درون ویکی‌پدیا آن را ویرایش کنند. به همین دلیل طی این پروژه، ویکی‌مدیای آلمان با همکاری اجتماع ویکی‌نویسان، در پی ایجاد امکانی فنی است که ویرایش داده‌های ویکی‌داده برای ویکی‌نویسان، به آسانی، به سرعت و از درون ویکی‌پدیا انجام شود. برای توضیح و اطلاعات کامل صفحه پل ویکی‌داده را در Mediawiki.org ببینید.

مشارکت کنید

  • این ابزار با هدف راحتی کار برای ویکی‌نویسان ویکی‌پدیاهای محلی طراحی شده است و منطقی آن است که بازخورد ویکی‌نویسان از هر زبان و پروژه‌ای به گوش توسعه‌دهندگان برسد. به همین دلیل، از بازخورد کاربران اجتماع ویکی‌پدیای فارسی استقبال می‌شود. برای اطلاعات بیشتر مشارکت را ببینید.