پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:نظرخواهی/محدودکردن هوشمندانه ویرایش‌های کاربران تازه‌وارد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جمع‌بندی باطل است: کاربران در مورد چیزی که نمی‌دانند در حال نظر دادن هستند (این پالایه چگونه کار می‌کند و مواردی که گرفته‌است همه فقط قابل مشاهده برای مدیران است.) و اینکه فاصله بین شروع تا جمع‌بندی یک روز بیشتر نبوده. رونوشت کاربر:درفش کاویانی و کاربر:Yamaha5:)امیرΣυζήτηση ‏۲۴ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۱۶:۴۹ (UTC)[پاسخ]

@Ladsgroup: در پاسخ خلاصهٔ نتایج را جلوی آنها گذاشتم. اینکه نوع ویرایش را غیر مدیرها نمی توانند ببینند پیشنهاد شما چیست؟ لطفا به جای نفی راه‌حل ارائه دهید.
در پائین مطرح کردم که اگر کسی بر نوع ویرایش‌ها ایرادی دارد از یکی از مدیران درستی آنها را جویا شود. یا اینکه خود شما لطفا کنید تکتک نتایج را بررسی نمائید و نوع ویرایش را به روایت خودتان بنویسید تا کاربران بتوانند با هم مقایسه کنند.Yamaha5 (بحث) ‏۲۶ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۰۴:۳۷ (UTC)[پاسخ]

جمع‌بندی: اجماع حاصل شده است. درفش کاویانی (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۱۶:۱۹ (UTC)[پاسخ]

بر پایه بحث مطرح شده در اینجا متاسفانه ویکی‌پدیای فارسی محلی برای ویرایش‌های نادرست و خرابکاری و فحاشی توسط تازه‌واردها شده است. پالایه‌ای طراحی کرده‌ام که به صورت هوشمندانه از فعالیت‌های مخرب کاربران تازه‌وارد جلوگیری می‌کند تا میزان خرابکاری در ویکی فا به کمترین میزان برسد.

آمار

همانطور که در ویکی‌پدیا:نظرخواهی/ محدود کردن هوشمندانه ویرایش‌های کاربران تازه‌وارد/آمار به صورت جزئی مشخص شده است در ۴۸ ساعت اخیر که این پالایه به صورت آزمایشی فعال شده‌است از میان ۴۵۰ مورد که پالایه گرفته است ۱۶۷ نفر ویرایش‌هایشان بررسی شد (تعدادی از آنها چندین بار تلاش کردند در نتیجه به جای ۱۶۷ ویرایش ۴۵۰ مورد در پالایه برایشان یافت شده‌است) که آمار فعالیتشان به شرح زیر است و جزئیات آمارگیری هم در اینجا موجود است.

نوع ویرایش تعداد درصد از کل
ویرایش مفید ۲ ۱ درصد
افزودن مطلب
بدون منبع
۴۵ ۲۶٫۹ درصد
ویرایش خرد ۲۶ ۱۵ درصد
فحاشی ۹ ۵٫۳ درصد
خرابکاری ۸۵ ۵۰٫۸ درصد
کل ۱۶۷ ۱۰۰ درصد

همانطور که مشاهده می‌کنید متاسفانه فقط ۱ درصد فعالیت‌های کاربران تازه‌وارد که در دام این پالایه افتادند مفید بوده است.

عملکرد پالایه
  • این پالایه از ویرایش همه تازه‌واردان آی‌پی‌ها و همه ویرایش‌ها جلوگیری نمی‌کند بلکه به صورت هوشمندانه آنها را فیلتر می‌کند.
  • به دلیل علنی بودن این نظرخواهی در مورد جزئیات عملکرد پالایه نمی‌توانم اینجا توضیح دهم.
  • پیوندهای سیاهه خرابکاری را فقط مدیران می‌توانند ببینند ولی در مقابل آنها شرح مختصری از فعالیت را نوشته‌ام

نظرخواهی برای فعال ماندن پالایه مذکور

البته منظور اون حرفم از کاربر به این بحث بوده-- محسن (آریامهر) (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۰۷
۴۷ (UTC)