ویکی‌پدیا:نظرخواهی/تغییر محدودیت‌های ویرایشی/تغییرات اخیر صفحه‌های مهم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
;در sidebar قرار داده نشود.ابراهیم ‏۱۲ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)[پاسخ]

در ویکی عربی سیستم جالبی دیدم. در sidebar آنها چیزی وجود دارد به نام أحدث التغييرات الأساسية که چیزی نیست جز تغییرات مرتبط صفحه ويكيبيديا:صفحات مهمة‌(که فهرستی از صفحات مهم آنهاست) البته این که در sidebar اضافه شود خیلی در چشم خواهد بود بهتر است در درگاه:ورودی یا سردر تغییرات اخیر اضافه شود(اصلا تمام لینک‌های سردر تغییرات اخیر را می‌توان در صفحات مهم آورد)

موافقان

  • موافق----♁گپBlue♂ ♀Earth ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۰۶ (UTC)
  • موافقابراهیم ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۲۰ (UTC)
  • موافق Mjbmr بحث ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۳۴ (UTC)
  • موافق Reza1615 (بحث) ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۴۲ (UTC)
  • موافق به واگردانی بهتر و سریعتر کمک می کند.Nathanieltalk ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۵۴ (UTC)
  • موافق Cobain (بحث) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۲۵ (UTC)

مخالفان

  1. مخالف مرجعی برای تشخیص صفحات مهم و نامهم نداریم و اکثر صفحات دارای حساسیت بالا در ویکی فارسی توسط کاربران فعال پیگیری میشوند. این دسترسی بیشتر بدرد ویکی‌های بزرگ و با حجم ویرایش بسیار زیاد میخورد که در هر دقیقه هزاران ویرایش در تغییرات اخیر ثبت میشود ولی در ویکی فارسی اینگونه نیست و به راحتی میتوان در بخش تغییرات اخیر، تمامی ویرایشاتی که تا (حداقل) 15 دقیقه قبل انجام شده است را دید.--Pesare amol (بحث) ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۲۸ (UTC)
  2. مخالف صفحات مهم یعنی چه؟ اگر منظور فضای ویکیایی غیر مقالات است که نه تنها مدیران بلکه بسیاری کاربران فعال هم پیگیری می‌کنند. در مورد فضای اصلی هم هر کاربری یک سری صفحات مهم برای خودش دارد که شخصا پیگیری می‌کند.--تیرداد بحث ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۴۰ (UTC)
    در واقع این سیستم مکملی خواهد بود برای پی‌گیری. در ضمن ویکی عربی بزرگ هم نیست‌ها:)امیرΣυζήτηση ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۰۱ (UTC)
  3. مخالف در این صورت احتمالاً نوشتارهای مربوط به بازی‌گرها و ورزش‌کارها در صدر خواهند بود و نوشتارهای علمی اصلاً دیده نخواهند شد و بیش‌تر به «زرد شدن» ویکی‌پدیای فارسی کمک خواهد کرد. --مهدی ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ برابر با ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۳:۵۴ (UTC)
  4. مخالف به دلایل بالا. Optional (بحث) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۴:۰۲ (UTC)

نظرات

ممتنع وجودش ضرری ندارد، اما به نظرم خیلی هم کارآمد نباشد. همانطور که دیگران هم گفتند، برای ویکی‌های خیلی خیلی بزرگ خوب است. --Wayiran (ب) ‏۸ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)[پاسخ]