ویکی‌پدیا:نظرخواهی/تغییر شکل محیط بارگذاری پرونده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

محیط کنونی بارگذاری پرونده بسیار ضعیف بوده و چندین سال است که تغییری نکرده‌است. پیشنهاداتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه محیط آن به مانند ویکی‌انبار تغییر داده شود. با توجه به اینکه ویکی‌انبار با هدف بارگذاری پرونده به وجود آمده‌است، در آنجا حساسیت بر روی این موضوع خیلی بیشتر از ویکی‌پدیا است، برای همین در آنجا Upload Wizard را بعد از بررسی‌های فراوان ساختند و تاکنون هم بدون هیچ گونه مشکلی استفاده شده‌است.

جمع‌بندی:
✓ اجماع شد.--پویان (بحث) ‏۳۰ اکتبر ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)[پاسخ]

مزایا

از مزایایی که Upload Wizard نسبت به محیط کنونی بارگذاری پرونده در ویکی‌پدیا دارد:

  1. دارای محیطی زیبا است.
  2. در صفحه اول خودآموز کاملی از فهرست مجوزها وجود دارد که برای استفاده در ویکی‌پدیای فارسی باید بخش «استفاده منصفانه» هم افزوده شود.
  3. بارگذاری تصاویر بسیار آسان و سریع انجام می‌شود و قابلیت بارگذاری چندین تصویر با هم وجود دارد.
  4. مجوز تصاویر به صورت دقیق مشخص می‌شود و بسیاری از مشکلات برای اشخاصی که نمی‌دانند از چه الگویی استفاده کنند حل خواهد شد، چون به جای استفاده از الگوهای پیچیده، با پاسخ دادن به سئوالات ساده‌ای مانند «آیا این تصویر متعلق به شماست؟» و... الگوی مناسب به طور خودکار اضافه خواهد شد.
  5. توصیفات پرونده نیز به پرونده اضافه خواهد شد (که اطلاعات آن قبلاً به طور خودکار کامل گردیده‌است)
  6. کار را برای ربات‌ها راحت تر می‌کند و به فرد بارگذار تصاویری که ناقص هستند راحت تر اطلاع رسانی می‌شود.
  7. پیش فرض را برای کاربرهای مبتدی مجوز کریتیو کامنز قرار میدهد که برای ویکی مناسب است.
  8. و مزایای دیگر ... (لطفاً موارد دیگر را در اینجا اضافه کنید)

راه‌اندازی و آزمایش

لطفاً جهت آزمایش ابزاری که قرار است در ویکی پدیای فارسی استفاده شود، در انبار قسمت ترجیحات زبان فارسی را انتخاب کنید تا پس از آزمایش اگر ایرادی در آن وجود داشت بتوانید مشاهده کنید و آن را در اینجا گزارش کنید.

باگزیلا

لازم به ذکر است که این ابزار در حال حاضر فقط در ویکی‌انبار استفاده می‌شود و هنوز در هیچی ویکی‌پدیایی فعال نشده، بحث‌هایی در باگزیلا در اینجا و اینجا در جریان است و تا زمانی که آنها تایید نکنند ابزار قابل استفاده نخواهد بود، این نظرخواهی تنها جهت اعلام موافقت یا مخالفت جامعه ویکی‌پدیای فارسی است.

لطفاً نظرات خودتان را پایین صفحه بنویسید.

موافق

مخالف

نظرها

لطفاً در راهنما و دیگر بخش‌هایش «می‌باشد»ها و هم‌خانواده‌هایش را به «است» و هم‌خانواده‌هایش تغییر دهید. «می‌باشد» فعل غلطی است که رایج شده. (ر. ک. غلط ننویسیم، ابوالحسن نجفی، نیلوفر) پ. پژوهش (بحث) ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۱۹ (UTC)[پاسخ]

✓ رضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۵۲ (UTC)[پاسخ]

راهنما برای استفاده در ویکی‌فا با توضیحی کوتاه از وپ:منصفانه.  ■ MMXX  بحث ‏۲۱ اکتبر ۲۰۱۱، ساعت ۰۰:۵۱ (UTC)[پاسخ]