ویکی‌پدیا:نظرخواهی/بهبود عملکرد پالایه خرابکاری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
اجماع وجود دارد؛ احتمالاً بر روی کاربران دارای گشت خودکار. درفش کاویانی (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۰۹:۳۲ (UTC)[پاسخ]

درود. دوستان با توجه به خرابکاری‌های وسیعی که مدتی است در ویکی‌پدیا صورت می‌گیرد این نظرخواهی را راه انداختم تا در صورت اجماع کارایی پالایه را بالاتر ببریم و دست مدیران را برای برخورد با خرابکاران بازتر کنیم. نظرخواهی برای این تغییرات را دو بخش می‌کنم و لطفاً کاربران در هر بخش نظر خود را بنویسند.--چالاک بحث ‏۲ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۴۶ (UTC)[پاسخ]

مشاهدهٔ پالایهٔ خرابکاری، سیاههٔ آن به همراه جزئیات

هم اینک امکان مشاهدهٔ پالایهٔ خرابکاری و سیاههٔ آن برای تمامی کاربران حتی کاربران تأییدنشده و یا آی‌پی‌ها هم و جود دارد و این اصلاً خوب نیست چرا که این امکان را می‌دهد به راحتی پالایه را مطالعه کنند و عملاً یاد بگیرند چطوری آن را دور بزنند؛ برای همین در بسیاری از ویکی‌ها این امکان را از همه گرفته‌اند و به کاربران تأییدشده و یا حتی بالاتر داده‌اند و پیشنهاد من هم برای ویکی فارسی کاربران گشت خودکار (و یا گشت‌زن) است.

افزودن امکانات بیشتر به پالایه

یک سری قابلیت‌های دیگری پالایه دارد که هم اینک غیرفعال است و امکان استفاده بهتر و راحت‌تر پالایه را فراهم می‌کند. دسترسی‌هایی چون واگردانی اقدامات یک پالایه، مشاهدهٔ پالایهٔ خصوصی و سیاههٔ آن و ویرایش پالایهٔ محدودکننده که هم اینک در بسیاری از ویکی‌ها فعال است (از جمله در متا، ویکی‌داده، ویکی ایتالیایی، کاتالانی، ویکی کردی و ...).

الان پالایه به غیر از برچسب زدن، هشدار یا جلوگیری کار خاصی انجام نمی‌دهد و همین باعث می‌شود کاربر مجال آن را داشته باشد در ویرایش‌های بعدی راحت آن را دور بزند ولی اگر در صورت لزوم برخوردی بشود بسیار مفیدتر خواهد بود (به عنوان مثال آی‌پی‌ای را که فحش می‌دهد چند روز ببندد یا وضعیت تاییدشدهٔ کاربر جدید را بگیرد و ...).