ویکی‌پدیا:میانجیگری/نامزدهای ناموفق عضویت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارنامه:
ختمیت وحی

کمیته میانجی‌گری را یکی‌ از سازوکارهای فراموش شده در ویکی‌پدیای فارسی می‌دانم که توجه به آن می‌تواند فضا را تلطیف کند. تلاش من آن است که بتوانم بی‌طرفانه کاربران را به گفتگوی مثبت دعوت کنم. ٪ مرتضا ۱۴:۰۹، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

با توجه به اين که مدت زمان لازم از زمان نامزدی سپری شده است و بسیاری از کاربران نظری در این مورد اعلام نکرده‌اند و نیز امکان انجام آزمایش نیز (طبق خواسته دوستان) تاکنون فراهم نشده است (۱ و ۲نامزدی خود را پس می‌گیرم. فعلا ترجیح می‌دهم به‌صورت غیررسمی در این زمینه فعالیت کنم. ٪ مرتضا ۱۶:۱۵، ۱۷ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

موافق:[ویرایش]

  1. --کامیار ۱۶:۰۳، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
  2. --رستم ۲۰:۳۸، ۶ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

مخالف:[ویرایش]

نظرات[ویرایش]

  • تلاشهای ایشان در راستای تشکیل این کمیته خود بیانگر شایستگی ایشان می باشد.--کامیار ۱۶:۰۳، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
ترجیح می‌دهم قبل از این که رایی بدهم یک یا دو نمونه از میانجی‌گری‌های شما را ببینم. آیا موافقید برای نمونه پیشاپیش در یکی دو مساله کوچک میانجی شوید؟   سپهرنوش  بحث ۱۳ مهر ۱۳۸۶ ۱۷:۵۵(UTC)
با سپهرنوش موافقم. نوید ۱۳ مهر ۱۳۸۶ ۱۸:۰۲ (UTC)
ایضا.رضا ۱۸:۳۹، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)


  • من کاملأ با نظر سپهرنوش مخالفم. --Gnosis ۲۰:۲۷، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
چرا؟! (تاریخ تولد‌تان را که دیدم چرایش را فهمیدم!)   سپهرنوش  بحث ۱۳ مهر ۱۳۸۶ ۲۱:۵۸(UTC)
رأی دادن با شرط و شروط ندیده بودیم که داریم می بینیم!شما قبل از رأی دادن به رئیس جمهور چند نمونه از دستوراتشان را می بینید؟!منظورتان این است که میانجی شوند اگر به مذاق بعضی ها خوش آمد که خوب رأی می دهند وگر نه خیر؟؟!!من کاملأ مخالفم و از مرتضا هم می خواهم هرگز وارد چنین بازیی نشود که اصولأ با اصل رأی گیری مخالف می باشد.ظاهرأ بعضی از دوستان به درستی معنی رأی گیری را درک نکرده‌اند!اصولأ تعدادی دوست دارند در هر بحثی و هر مسأله ای مخالف جریان حرکت کنند و روند ایجاد این کمیته را به تأخیر بیاندازند که خوب صد البته در ۸۰٪ موارد ایجاد این کمیته منافع ایشان را به خطر می اندازد. با وارد شدن به این بحث یعنی اینکه قید کمیته را باید به مدت نامعلومی بزنیم و دچار بحث های حاشیه‌ای شویم. قابل توجه دوستداران جنجال و حاشیه : انرژی خود را صرف فکر کردن و جواب دادن به نظر من نکنید چون جوابی از من نخواهید شنید.و قابل توجه دوستداران پیشرفت ویکی : از حاشیه شدیدأ پرهیز کنید و رأی گیری را با روند عادی پیش ببرید.با تشکر و درود--کامیار ۱۹:۲۵، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
در این مورد شرایط محیا است و بد نیست آقا مرتضا خودی نشان بدهند.رضا ۱۹:۳۴، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
یک نکته دیگر : اگر مرتضا در این کار موفق نشد هیچ دلیل قاطعی بر رد صلاحیت او نخواهد بود. مهم چگونگی و نحوه عملکرد وی در این میانجیگری است.رضا ۱۹:۴۵، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
مخالفم. عدم توانایی در یک یا چند بحث ملاک نیست ولی تأثیر منفی بر نظر دیگران بدون تردید می گذارد و در این نکته شک نکنید.همیشه بازخورد FeedBack را بعد از کار می گیرند نه قبل از آن!--کامیار ۱۹:۵۱، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
من موافقم. آمادگی لازم را برای انجام يکی دو نمونه مورد نظر را دارم. همان‌طور که در متن سياست هم آمده است، پيشنهاد شده است نامزدها به‌طور آزمایشی میانجی‌گری را تجربه کنند تا توااناییشان را محک بزنند. اما همان‌طور که در متن سیاست هم آمده است، طرفین اختلاف می‌بایست فرآيند میانجی‌گری را به‌طور داوطلبانه بپذیرند.میانجی‌گری بنده هم تنها بر اساس سیاست ترجمه شده خواهد بود و انتظارم این است که انتظاری خارج از چارچوب مزبور نداشته باشید. ضمنا لازم است از حسن نیت کاميار عزیز به خودم تشکر ‌کنم.٪ مرتضا ۲۰:۳۳، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
با احترام به نظر مرتضا جان و بقیه دوستان من کماکان مخالفم. اگر این اتفاق برای مرتضا بیافتد لا‌جرم بقیه نامزدها هم باید آزمایش شوند. این نکته بد نیست ولی توجه داشته باشید ماهیت رأی‌گیری یعنی موافقم یا مخالفم . در حالتهای پیشرفته نهایتأ دلیل را نیز می‌آورند. اگر قرار است محکی در کار باشد باید اسم این صفحه را تغییر بدهیم و مثلأ بگذاریم آزمودن یا محک کاندیدها و بعد از آزمودن تمامی کاندید ها تازه رأی گیری کنیم. اینکه یکی رأی بدهد و یکی آزمون بخواهد و یکی ... را رأی گیری نمی نامند.مثلأ زمانی را فرض کنید که یک کاندید با اتفاق آراء انتخاب شده است ولی بنا به درخواست عده‌ای هنوز در حالت محک خوردن نیز می باشد یک تناقض اساسی و خنده آور حادث شده است.بهتر است قبل از وارد شدن اعضای بیشتر به رأی گیری تکلیف را مشخص کنیم.--کامیار ۲۰:۵۷، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
در مورد نیت کاربران برای به نتیجه رسیدن یا نرسیدن، همچنین بی‌طرف بودن میانجی و مقبول عموم بودن می‌توانید «وپ:میانجی» را در ۳-۴ ماه گذشته بررسی کنید: ژوئیه، ژوئن، اوت. در مورد ذات رای‌گیری هم پایین‌تر کمی توضیح داده‌ام.   سپهرنوش  بحث ۱۳ مهر ۱۳۸۶ ۲۲:۰۸(UTC)
پ ن: یک نکته در مورد موفقیت در آزمایشات. قرار نیست که یک میانجی حتماً بتواند هر دو طرف را قانع کند تا بگوییم موفق شده. فرض را بگیریم که سپهرنوش مخصوصاً می‌خواهد در کار نامزدی اشکال‌تراشی کند. خوش‌بختانه باقی کاربران بی‌طرف هم چشم دارند هم کلاه!   سپهرنوش  بحث ۱۳ مهر ۱۳۸۶ ۲۲:۵۹(UTC)
خودتان را قاطی کاربران بی‌طرف نکنید که آنگاه بی‌طرفی «کاربران بی‌طرف» زیر سوال خواهد رفت! --سندباد ۰۰:۳۱، ۶ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
اختیار دارید قربان، من غلط بکنم خودم را با امثال شما قاطی کنم! ;-)   سپهرنوش  بحث ۱۴ مهر ۱۳۸۶ ۱۷:۳۸(UTC)
  • چیز بدی در این سال از وی ندیدم،‌ فعلا رای مثبت دادم، گرچه معتقدم که مشکل ویکی‌پدیای فارسی با تشکیل این هیئت درست نخواهد شد. --رستم ۲۰:۳۸، ۶ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

یک پیشنهاد[ویرایش]

این مرحله را به سه مرحله زیر تقسیم کنیم :

  1. معرفی نامزدها
  2. آزمودن یا تبلیغ انتخاباتی (بعد از پایان مرحله اول)
  3. رأی گیری (بعد از پایان مرحله دوم)

با این روند هیج تداخل و تعارضی نخواهیم داشت و مانند هر انتخاباتی امکان و فرصت شنایاندن و به نوعی تبلیغ را به نامزدها می دهیم. در مرحله نهایی نیز فقط رأی می گیریم. با تشکر--کامیار ۲۱:۴۷، ۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

رای‌گیری از اساس اشتباه است. یک رهنمودی سیاستی چیزی داشتیم به نام «رای‌گیری شیطانی است». اگر پیدایش نکردید بگویید لینک‌ش را پیدا کنم.   سپهرنوش  بحث ۱۳ مهر ۱۳۸۶ ۲۱:۵۵(UTC)
بله رای‌گیری شیطانی است ولی پذیرش این روش برای انتخاب کاندیداها ناشی از یک اجماع بوده است و مورد اجماع کاربران قرار گرفته است. ٪ مرتضا ۰۶:۱۱، ۶ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

ای بابا! آقا مرتضا که خودش قبول کرده یک بار آزمایشی این کار را بکند پس اینهمه جر و بحث دیگر برای چیست؟رضا ۰۹:۰۰، ۶ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

این ره که ما می‌رویم به ... !!!.با توجه به اینکه هیچکس خواهان کوچکترین تغییری در اینجا نیست و در واقع هر چه پیش آید خوش آید و اینها! و نظر به اینکه نمی توان پیش بینی کرد چند لحظه دیگر چه کسی چه چیزی جدیدی می خواهد و اصولأ هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و هیچ برنامه‌ای نه قابل اجراست و نه عملأ اجرا شدنی ست از این به بعد من نه نظری خواهم داد نه جروبحثی (هرچند نظرات من نه مفید بودند و نه حتی قابل بحث و التفات) تا اعصاب دوستان خرد نشود و همین روش هر چه پیش آید خوش آید را پیش گیرند تا ابد!فعالیتهای من در ویکی فارسی روشن است و به هیچ وجه وارد بحث های جنجالی و سیاسی و مذهبی نشده‌ام (به غیر از مسائل جنسی) و نخواهم شد پس نیازی به این کمیته نخواهم داشت (البته نظراتی پراکنده و بی طرفانه گاهی داده‌ام!) ٬ پس ترجیح می دهم همانند بسیاری از قدیمیان و با سابقه‌ها بنشینم و از دور نظاره‌گر باشم و اگر کاندیدی آمد که مورد پسند بود رأی ناقابلی خواهم داد. تمام تلاش من برای آنان بود که نیاز به این کمیته را برای خود اساسی می دانستند ٬ من نفعی نخواهم برد جز آرامش جو.با امید به ویکیی آباد‌تر و قانونمند‌تر ٬ شاد و پیروز باشید و امیدوارم کمیته‌ای باب میل و مفید ایجاد کنید.--کامیار ۱۲:۳۰، ۶ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

مشکل من خود رای‌گیری نیست، درست کردن فضای انتخاباتی/تبلیغاتی‌ست.   سپهرنوش  بحث ۱۴ مهر ۱۳۸۶ ۱۷:۴۳(UTC)

سوالات[ویرایش]