ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره چهاردهم/Gharouni

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

Gharouni[ویرایش]

وضعیت: پرونده توسط هیئت پذیرش نشد

  • شاکی:
Siavosh9 (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)}}
  • شاکی علیه:
Gharouni (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)}}

اظهارات شاکی[ویرایش]

درود. به عنوان آخرین پیامم قبل از اینکه برای مدتی نامعلوم از ویکی کناره‌گیری کنم، خواستم با شکایتم اعادهٔ حیثیت و کمی‌ درخصوص عملکرد «مدیر» قارونی روشن‌سازی کرده‌باشم. یاد ندارم قبل از این ماجرا ایشان را کمتر از جناب قارونی صدا کرده باشم؛ اما به‌نظرم دیگر بس است. قبل از نوشتن این شکایت چندبار او را پینگ کردم که جوابی نداد یا نداشت که بده؛ شاید با شکایت درمقابل هیئت نظارت پاسخ‌گو باشد. صرف نظر از اینکه هیئت تصمیم بگیره که به شکایت رسیدگی بشه یا نه، می‌خواستم ثبت بشه که چرا این «مدیر» مرا سه روز قطع دسترسی کرد و به من اتهام زاپاس‌بازی زد. لطفاً اگر کوچک‌ترین خطایی در عملکرد من در مدتی که ویکی بوده‌ام مشاهده کردید، با من مطابق قانون برخورد کنید و همچنین اگر قارونی نیز کوچک‌ترین خطایی کرده‌بود از آن به‌خاطر مدیر بودن، چشم‌پوشی نکنید. شرح شکایت:
لطف کنید دو نبح تک ماکارون و هنرمندان برای آرتساخ را کامل بخونید (اگر صفحهٔ بحث من را هم بخوانید که چه بهتر). درمورد نبح تک ماکارون، کاربر:پسندیده که خودش را «پژوهشگر» معرفی کرده همراه با حساب‌های تک‌منظوره‌ای که باید توسط بازرس چک می‌شد که آیا متعلق به ایشان است یا خیر اصرار برماندن مقاله داشتند. در آن نبح به بازرسی گفتم که در این خصوص رسیدگی کنند که گفتند مهم نیست و رای‌شان را خط بزنید. نظر به حذف مقاله دادم که «پژوهشگر» شروع به جارزنی و تهمت پشت سر من در بحث مدیران کرد (در تاریخچهٔ ویرایش‌اش موجود است. تحمل کردم و جوابش را ندادم). یکی از کاربرانی که نظر برماندن مقاله داد، کاربر ۳۰۰۰مکس بود که فرمودند بسیاری از سایت‌های خبری در گوگل آن را پوشش داده‌اند شامل فساد و غیره؛ به ایشان گفتم پس آن خبرها را بنویسید و گفتند سرفرصت انجام می‌دم و یک دست صدا ندارد. مدیر جیپوتر بحث را بر ماندن جمع‌بندی کرد و من روز بعد به‌اندازهٔ توانم خواستم مقاله را از تبلیغ صِرف شرکت دربیارم. براساس منابعی چون ایلنا (یکی از خبرگزاری‌‌‌های رسمی ایران)، عصر ایران و منابع دیگری که شامل همان موضوع می‌شدند، بخشی را افزودم.
سپس در یکی از چندین مقاله‌ای که به نبح برده بودم کاربر لوک‌ خوش‌شانس (ایجاد کنندهٔ مقاله هنرمندان برای آرتساخ) در آن با من بحثی را داشتند. وقتی نبح به میل ایشان پیش نرفت در صفحهٔ بحث قارونی خواستار بستن نبح طبق خواستهٔ خودش شد (کم مونده بود مرا به نسل‌کشی متهم کنه) و قارونی هم بالافاصله نبح را بست و به من تهمت حمله زدند که خیلی دوست داشتم بگن کدوم جمله توهین بوده و همچنین مدعی شدن منابع مشکلی ندارند.
«پژوهشگر» ایجاد کنندهٔ مقالهٔ تک ماکارون و حسابی تک‌منظوره شروع به خرابکاری و حذف مطالبی که من در تک ماکارون افزودم، کردند. خرابکاریشان را خنثی کردم که توجه نکرده و دوباره آن را تکرار کردند تا ویکی‌بان آرین بهشون تذکر داده و خرابکاری را خنثی کرد. بعد از خنثی‌‌شدن ویرایش‌هایشان، «پژوهشگر» با کپی عنوان اتهامات قارونی در بحثم به من تهمت زد که پول می‌گیری!(حساب کنید تا الآن چندبار و چندجا به من اتهام زده) من نیز دیگر ایشان را تحمل نکردم و جوابی که به‌نظرم لایقش بود را به آن دادم که مدیر دژاوو به من تذکر داد (نمی‌دونم کجای قوانینِ ویکی‌فاست که اگر یکی مدام پشت سر و توی روت بهت تهمت میزنه؛ تو باید بهش لبخند بزنی؟!).
قارونی که حرف بیشتری درمورد نبح آرتساخ نداشت، شروع به بررسی ویرایش‌های دیگر من کرد و گسترشی که در تک ماکارون داده‌بودم را با بهانهٔ زرد بودن منابع خنثی کرد (عجیه که یک «مدیر» ندونه منبع زرد چیه! حتماً منابعی که در مقاله مانده‌اند و به‌نظرش مشکلی نداشتند را با منابعی که من افزوده‌ام، مقایسه کنید.). برای سیاه کردن صفحهٔ بحث من و توجیه خودش، به من تهمت‌های زاپاس‌بازی (یک تهمت مضحک و بدون هیچ مدرکی)، حملهٔ شخصی و جنگ ویرایشی در مقالهٔ تک ماکارون (به‌خاطر ایستادن مقابل خرابکاران مقاله که حتی یک ویکی‌بان نیز مانند من مقابل آن‌ها ایستاده بود) را زد. دسترسی من را برای ویرایش‌ مقالات به مدت ۳ روز بست (بعد از یک تذکری که از مدیر دژاوو در سه سال گرفتم). از قارونی سوال پرسیدم و چون مانند دفعهٔ قبل جوابی نداشت، ۳ کاربر مشخص را پینگ کردم (مدیر دژاوو، کسی که به من اولین اخطار را در ویکی داده بود؛ ویکی‌بان آرین که خرابکاری‌های مقالهٔ تک ماکارون را خنثی می‌کرد و مدیر جیپوتر که نبح تک ماکارون را جمع‌بندی کرده بود.)؛ قارونی نتونست بحث من با دیگران تحمل کند و دسترسی مرا به صفحهٔ بحثم را نیز ۳ روز بست. برای اینکه به‌نظر خودش عدالت را رعایت کرده باشد، دسترسی «پژوهشگر» را بعد از ۶ اخطار در ۲ماه فقط ۱ روز بست‌ (اونم فقط ویرایش و نه صفحهٔ بحث. عدالت «مدیر» را مشاهده می‌کنید!)
سوالاتی که از قارونی باید پرسید: *چطور به این پی‌بردی که یکی از خبرگزاری‌‌‌های رسمی ایران زرده و منابع دیگر مقالهٔ تک ماکارون {تولیدآنلاین، فودپرس، اگروفودنیوز، سمت‌ایونت، فودکس‌ایران و سایت خود شرکت!} معتبرن؟ معیارت برای معتبر بودن منابع مقالهٔ آرتاساخ چیه؟
*اتهام جنگ‌ویرایشی و حمله را از کجا آوردی؟(چون جلوی خرابکاران ایستادم یا چون یک جمله جواب کسی که بارها بهم تهمت زده رو دادم؟)
*مدرکت برای اتهام زدن به زاپاس داشتن من چیه؟ اگرصرف سیاه کردن و بدنام کردن من در صفحهٔ بحثمه، بگو به این دلیله.
*اگر مجازات «پژوهشگر» بعد از این همه اتهام زدن به من اینه که بعد از ۶ اخطار یک روز از ویرایش منع بشه (با صفحهٔ بحث باز)؛ خب پس بذار من هم ازت همچین سوالی رو بپرسم. شرکتی که فقط ۳۷۰ میلیارد تومن یک فقره از جریمه‌هاشه (چنین گردش مالی)، ممکنه به تو پولی بابت سفیدشویی داده باشه؟ چون از مقایسهٔ منابع حذف شده توسط تو و منابع باقی مانده در مقالهٔ تک ماکارون فقط دوجور میشه نتیجه گرفت: یا هنوز نمیتونی منبع معتبر و غیرمعتبر رو تشخیص بدی بااینکه دسترسی مدیر رو داری یا اینکه نفعی از پوشاندن فساد تک ماکارون می‌بری. شایدم در مملکتی که سر تا پایش فساد است نباید توقع زیادی از جامعه آنلاین آن داشت.
اگر نمی‌تونی جواب سوالی رو بدی و در قبال کنش‌هات مسئول نیستی؛ چرا جلوی بحث من با دیگر کاربران پینگ شده را می‌گیری؟ جالبه فردی که تبریک پیروزی انقلاب آزادی رو می‌داد، خودش در حد توانش (که حداکثرش بستن حسابه) حساب پرسشگر و فرد مخالف خود را سریع می‌بندد و آن را خفه می‌کند.
پ.ن: جلوی پارامتر |وضعیت= نمی‌دونستم باید چی بنویسم. اگر نیاز بود لطفاً فردی این مورد را درست کند. سپاس فراوان— این پیام امضانشده را Siavosh9 (بحثمشارکت‌ها) در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۲۶‏ نوشته‌است.


@Sunfyre: درود احتراما با توجه به اینکه حضرتعالی قبول زحمت فرموده و سخنگو هستید استدعا دارم نخست صرف نظر از موضوعیت شکایت به شاکی در مورد حمله در همین پرونده تذکر لازم را بفرمایید تا اقدام به اصلاح شکوائیه خود فرمایند چون همین متن به نظر بنده مصداق بارز وپ:حمله است و بندایش اولیه اصولا به همین دلیل رخ داده. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۳:۱۱ (UTC)[پاسخ]

درود. @Shahnamk: دقیقا از کدام گفتاورد شاکی برداشت حمله میکنید؟ -- ‏ SunfyreT ‏۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۱۷ (UTC)[پاسخ]
«شرکتی که فقط ۳۷۰ میلیارد تومن یک فقره از جریمه‌هاشه (چنین گردش مالی)، ممکنه به تو پولی بابت سفیدشویی داده باشه؟ چون از مقایسهٔ منابع حذف شده توسط تو و منابع باقی مانده در مقالهٔ تک ماکارون فقط دوجور میشه نتیجه گرفت: یا هنوز نمیتونی منبع معتبر و غیرمعتبر رو تشخیص بدی بااینکه دسترسی مدیر رو داری یا اینکه نفعی از پوشاندن فساد تک ماکارون می‌بری. شایدم در مملکتی که سر تا پایش فساد است نباید توقع زیادی از جامعه آنلاین آن داشت.»— این پیام امضانشده را Shahnamk (بحثمشارکت‌ها) در تاریخ ‏۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۴۷ نوشته‌است.
@Siavosh9: درود. یکی از ناظران، کاربر:Shahnamk، اعتقاد دارد قسمتی از متن شکایت شما که در پیام بالا گفتاورد شده است حاوی حمله شخصی است و درخواست دارند اصلاح شود.--‏ SunfyreT ‏۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۰۲ (UTC)[پاسخ]

آگاه‌سازی شاکی‌علیه[ویرایش]

Special:Diff/38328599

اظهارات شاکی‌علیه[ویرایش]

شاکی‌علیه مختار است در این قسمت اظهار نظر اولیه کند. اظهارات او می‌تواند در دفاع از خود یا شکایت متقابل از طرف مقابل یا حتی در خطاب به ناظران باشد. توجه شود که «اظهار نظر اولیه» متفاوت از پاسخ‌دهی به پرسش‌های ناظران در مرحلهٔ رسیدگی به پرونده است.

حل اختلاف[ویرایش]

لطفاً شواهدی که نشان دهد مراحل ویکی‌پدیا:حل اختلاف اجرا شده‌اند را با ذکر پیوند تفاوت نشان بدهید. توجه کنید هیئت می‌تواند بررسی پرونده را به دلیل طی نشدن روال حل اختلاف رد کند و از کاربران بخواهد ابتدا روال حل اختلاف (نظیر گفتگوی مستقیم و درخواست نظر سوم) را طی کنند. Special:Diff/38278347، Special:Diff/38277910، Special:Diff/38278453

رد کردن/نکردن پرونده توسط ناظران[ویرایش]

پیش فرض در هیئت نظارت قبول تمام پرونده‌ها می‌باشد. هیئت می‌تواند یک پرونده را رد کند اگر و تنها اگر دست کم بیش از دو سوم اعضای هیئت در صفحهٔ پرونده آن را قابل بررسی ندانند. در این حالت اعضای یاد شده باید توضیح بدهند که چرا پرونده قابل بررسی توسط هیئت نیست. ناظران یک هفته (از زمان ایجاد پرونده) فرصت دارند پرونده را رد کنند وگرنه پرونده خودکار وارد مرحله بررسی خواهد شد.

بررسی پرونده[ویرایش]

در صورت پذیرش پرونده‌ای در هیئت نظارت؛ ناظران اصلی موظف هستند تا ده روز پس از پذیرش پرونده، در رابطه با بررسی پرونده اعلام حضور کنند وگرنه باید با اعضای علی‌البدل به ترتیب جایگزین شوند.

نتیجه پرونده[ویرایش]

هیئت نظارت موظف است که حداکثر تا یک ماه پس از شروع بررسی پرونده، نتیجه نهایی را اعلام کند. احکام هیئت برای رسمیت یافتن، در هر حالتی باید دست کم توسط سه عضو حمایت شوند.

هیئت نظارت با ذکر دلایل مطروحه از جمله طی نشدن مراحل حل اختلاف، این پرونده را قابل بررسی نمی‌داند و درنتیجه پرونده مختومه اعلام می‌شود.--‏ SunfyreT ‏۳ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۵۵ (UTC)[پاسخ]

  • ناظران مشارکت‌کننده:
Sunfyre (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
Jeeputer (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
محک (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
ImanFakhri (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
Shahnamk (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)