ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره هفتم/شکایت از Sharaky

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

Sharaky[ویرایش]

وضعیت:    انجام نشد

  • شاکی:
علی مکریانی (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
  • شاکی علیه:
Sharaky (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

اظهارات شاکی[ویرایش]

موضوع:نقض بیطرفی در بررسی موضوع و بندایش یکطرفه و طولانی بنده

کاربر Hoseiniran در اعلانات منابع معتبر سر عنوانی برای بررسی اعتبار یک مدیر تلگرامی و وبلاگی بنام عیسی قائد رحمت گشود[۱] و بحث پیرامون اعتبار این آقا در آنجا درگرفت ٬ بنده هم پس از ورود به بحث در این ویرایش[۲] نظرم را آنهم با فرم کاملا خشک و ویکیایی ! در مورد اعتبار این شخص بیان کردم. پس از این ویرایش کاربر koli با این ویرایش زشت [۳] و استفاده از لفظ افرادی معلوم الحال!! (توجه کنید وقتی میگوید افرادی حتما منظورش کل مخالفان این وبلاگ نویس است که در این عنوان نظر داده اند) بحث را به تشنج کشاند. با توجه به اینکه قبلا در تابلو اعلانات مدیران و چند جای دیگر دیده بودم از همین لفظ برای خطاب قرار دادن کاربر Henaselakesan استفاده میکند و در همان صفحه بار دیگر از همین خطابه برای آن کاربر استفاده کرد[۴] بنده هم در ادامه خطاب به کاربر هناسه لکستان اینگونه نوشتم[۵] سپس کاربر احمد گراوند وارد گود شده و این ویرایش را انجام داد [۶]که باعث شکایت من در تابلو اعلاتات مدیران شد [۷]و البته بدون رسیدگی بایگانی شد( در تام معمولا سه چهار مدیر فعال هستند که همگی سابقه درگیری با من را داشته اند و خیلی رابطه حسنه ای برقرار نبوده بینمان!)و البته در اینجا توسط یکی از ناظرین محترم[۸]خوراک لازم هم برای برخوردهای آتی با من به بعضی مدیران داده شده است! بحث ادامه یافت و همان کاربر که دید انگار اینجا خبری از برخورد و تذکر نیست( حالا قطع دسترسی بماند) به یکباره در این ویرایش ترکتازی هایش را ادامه داد و در اینجا همه شش هفت کاربر مخالفش را ترولهایی در دور و بر و مترصد فرصت خواند[۹] شکایت بنده کماکان در تام در حال خاک خوردن بود که همان کاربر هتاک در تام از بنده شکایت کرد( وقتی مجرم طلبکار و شاکی میشود!)[۱۰] کمتر از نیم ساعت بعد و بصورت ضربتی کاربر Sharaky حتی اجازه نوشتن دفاعیه را هم به بنده داد و من را یک هفته بعلت زدن تهمت !!! به مدیران و کاربران بست.( آنهم با آن خلاصه ویرایش) بهمین سبب بنده خود را محق میبینم که بابت عدم رعایت بیطرفی و عدم بررسی دقیق موضوع و با توجه به اینکه بعد از قطع دسترسیم هم موضوع را بصورت مبسوط در صفحه بحثم توضیح دادم کماکان ایشان هیچ برخوردی با کاربران خاطی (کولی و گراوند) نداشتنداز آن کاربر-مدیر شکایت کنم علت را در صفحه بحثشان جویا شدم که گفتند شما قطع دسترسی داشته اید قبلا و زمان قطع دسترسی جدید با توجه به سابقه قطع دسترسی قبلی بوده ٬ حال جالب اینجاست که قطع دسترسی قبلی من هم از طرف همین هیئت سختگیرانه و نالازم شمرده شده بود(اکثریت ناظران منظورم است) پس این حق را هم بخودم میدهم که احساس کنم یک روندی برای طرد و دلسرد نمودن بنده از ویکیپدیا توسط برخی کاربر-مدیران کلید خورده و احتمالا قطع دسترسی (شاید دوباره بقول خودتان سختگیرانه بنده یکماه و الی آخر باشد) بنده منکر یکی دو ویرایش اولیه اشتباهم نیستم (چنانچه آنرا حذف کردم) که علت آن نا آشنایی ام با محیط و عصبانیت آنی بود٬ اما بهر حال بجای ساخت زاپاس و بقول دوستان ویکیایی شروع پاک ! بخودم حق اشتباه کردن دادم و با همین حساب ویرایش را ادامه دادم و با همین هم ادامه میدهم٬ اما اشتباهات قبلی بنده دلیل بر این نمیشود که هر کاربری که در اجماع کاربران و ویکی نویسان دسترسی مدیریتی به او داده شده احساس کند میتواند براحتی و بدون در نظر گرفتن جوانب ریز (البته در اینجا خیلی هم جوانب ریز نیستند!)و روحیات کاربران می تواند از دیوار کوتاه آنها بالا رود ٬ این موضوع از هرکاربری توانایی ساختن یک ترول یا خرابکار دارد.

کاربرsunfyre اعتقاد به گفتگوی مستقیم و روند حل اختلاف دارد راستش من از بوروکراسی اینجا زیاد سر در نمیاورم اما آیا چیزی بیشتر از بحثهایی ست که در اینجا [۱۱] و همینطور صفحه بحث کاربر Sharaky صورت گرفت است؟ و نکته دیگر اینکه پی گیری این روند و درخواست نظر سوم برای قطع دسترسی ای که در سیاهه بسته شدن های بنده لحاظ شده و مدتش هم سپری شده چه سودی دارد؟

آگاه‌سازی شاکی‌علیه[ویرایش]

شاکی باید شاکی‌علیه را از این شکایت در صفحهٔ بحثش مطلع کند و پیوندش را در اینجا بگذارد. بنظرم همان کلمه گلایه بهترست ٬بار منفی ای دارد کلمه شکایت![۱۲]علی مکریانی (بحث) ‏۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۹:۴۱ (UTC)[پاسخ]

اظهارات شاکی‌علیه[ویرایش]

شاکی‌علیه مختار است در این قسمت اظهار نظر اولیه کند. اظهارات او می‌تواند در دفاع از خود یا شکایت متقابل از طرف مقابل یا حتی در خطاب به ناظران باشد. توجه شود که «اظهار نظر اولیه» متفاوت از پاسخ‌دهی به پرسش‌های ناظران در مرحلهٔ رسیدگی به پرونده است.


حل اختلاف[ویرایش]

لطفاً شواهدی که نشان دهد مراحل ویکی‌پدیا:حل اختلاف اجرا شده‌اند را با ذکر پیوند تفاوت نشان بدهید. توجه کنید هیئت می‌تواند بررسی پرونده را به دلیل طی نشدن روال حل اختلاف رد کند و از کاربران بخواهد ابتدا روال حل اختلاف (نظیر گفتگوی مستقیم و درخواست نظر سوم) را طی کنند.


رد پرونده توسط ناظران[ویرایش]

بررسی پرونده[ویرایش]

نتیجه پرونده[ویرایش]

هیئت نظارت موظف است که حداکثر تا یک ماه پس از شروع بررسی پرونده، نتیجه نهایی را اعلام کند.

اعضای هیئت نظارت با ذکر دلایل مطروحه، این پرونده را قابل بررسی نمی‌دانند و درنتیجه پرونده مختومه اعلام می‌شود. In fact ‏۱۸ سپتامبر ۲۰۱۷، ساعت ۰۹:۳۳ (UTC)[پاسخ]

  • ناظران مشارکت‌کننده:
In fact (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
PHoBiA (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
Sunfyre (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
Ladsgroup (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
4nn1l2 (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)