ویکی‌پدیا:انتخاب نگاره هفته/سال ۲۰۱۱/هفته ۲۶/ بوسه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بوسه[ویرایش]

بوسه
بوسه اثری از گوستاو کلیمت (۱۸۶۲ - ۱۹۱۸ میلادی)، نقاش نمادگرای اتریشی است که بی شک، از مشهورترین کارهایش به شمار می‌رود. این نقاشی زن و مردی را که از نمادهای گوناگون و طلا پوشیده شده‌اند، نشان می‌دهد که در پس زمینه‌ای آرام و یکنواخت، یکدیگر را می‌بوسند. * مرد در بوسه غرق شده‌است (بی‌چهره و بی‌هویت)، در حالی که زن صورتش را برای کناره‌گیری و دوری از بوسه چرخانده‌است.
بوسه اثری از گوستاو کلیمت (۱۸۶۲ - ۱۹۱۸ میلادی)، نقاش نمادگرای اتریشی است که بی شک، از مشهورترین کارهایش به شمار می‌رود. این نقاشی زن و مردی را که از نمادهای گوناگون و طلا پوشیده شده‌اند، نشان می‌دهد که در پس زمینه‌ای آرام و یکنواخت، یکدیگر را می‌بوسند.
  • مرد در بوسه غرق شده‌است (بی‌چهره و بی‌هویت)، در حالی که زن صورتش را برای کناره‌گیری و دوری از بوسه چرخانده‌است.
توضیحات نگاره
برگزیدهٔ انبارخیر
موضوعهنر‌های تجسمی
توضیح بیشتردر مورد این اثر حدس‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کِلیمت از معشوقه‌اش، امیلی فلاگ در خلق این شاهکار به عنوان مدل استفاده کرده‌است.
نامزدکنندهرعنا
  • موافق توضیحات تصویر اشکال دارد و به نوعی اعمال دادن سلیقهٔ شخصی‌تان و القا کردن مبحثی نسبی به عنوان مبحثی مطلق به کاربران است. اولا آن‌چه نوشته‌اید تنها برداشت آزادی از شما از تصویر است که لزوما با برداشت دیگر کاربران یکسان نخواهد بود. از بین برداشت‌های موجود در متن مقاله من «زن خود را تسلیم مرد کرده‌است در حالی که لحظه اوج لذت جنسی را تجربه می‌کند.» ترجیح می دهم درحالی‌که شما سعی بر القا کردن برداشت «مرد در بوسه غرق شده‌است (بی‌چهره و بی‌هویت)، در حالی که زن صورتش را برای کناره‌گیری و دوری از بوسه چرخانده‌است.» بنابراین بهتر است برداشت شخصی‌تان را از توضیحات بزدایید و به بیننده مجال دهید خود تصمیم گیری کند. رازقنــدی (بحث) ‏۲۱ ژوئن ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۱ (UTC)[پاسخ]