پرش به محتوا

بحث:واسط مغز و رایانه

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Zahra.azizian2 (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۶ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.


آخرین نظر: ۱ سال پیش توسط Zahra.azizian2 در مبحث تغییر نام مقاله

احیاء بخشی از نسخه های قبلی، تصحیح تخصصی؛ و یا حذف؟

@Mojtabakd: سلام. مقاله واسط مغز و رایانه به یک تصحیح تخصصی نیاز دارد. با مرور تاریخچه مقاله، متوجه شدم که هر چند در مقایسه با نسخه اول، متن حاضر، تا حدودی ویکی سازی شده، اما اشتباهات دیگری به آن افزوده شده است. برای مثال در جایی که منظور مغز بوده از اصطلاح عقل استفاده شده است. این مقاله در سال ۲۰۰۸ ایجاد شده و طی ۳۰ روز گذشته بیش از ۶۰۰ بازدید داشته است. برچسب ( ناقض حق تکثیر) که به آن پیوست شده، قدیمی است و وضعیت فعلی را پوشش نمیدهد. تصحیح مقاله، نیاز به پاره ای اطلاعات تخصصی دارد. قصد داشتم برچسب (ترجمه ناقص) و یا (حذف زماندار) را جایگزین برچسب قبلی کنم، اما مطمئن نبودم که گزینه درستی باشد. از آنجایی که میدانم شما در ویرایش مقاله های مربوط به حوزه پزشکی، مشارکت دارید، تصمیم گرفتم تا مطلب را با شما در میان بگذارم. شاید بررسی تاریخ مقاله و احیاء بخشی از نسخه های قدیمیتر ضروری باشد. درغیر این صورت به تصحیح تخصصی نیاز دارد. شاید هم در عمل، حذف مقاله، بهترین گزینه است. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۹ (UTC)

@اربابی دوم: سلام، حذف گزینه مناسب نیس، ازین مقاله بدتر در ویکی فارسی متأسفانه پر هست. اگه فرصت دارید خودتون روش کار کنین، من این مدت سرم خیلی شلوغه. شاید بعد فرصت کنم و کمکی کنم در اصلاحش. میتونید بخش‌های مشکل دار رو ازش حذف کنید تا مطالب باقیمانده در مدت زمان کمتری اصلاح بشن. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۳ (UTC)
@Mojtabakd: در مواردی که صرفاً شعورعام و آشنایی کافی با زبان فارسی کفایت میکند، من سعی خودم را میکنم. اما در این مورد خاص، نیاز به حداقلی از دانستیهای پزشکی است که من متأسفانه دارا نیستم. در همه حال اگر کاربرانی را سراغ دارید که میتوانند از عهده این تکلیف برآیند، لطف کرده به آنها خبر دهید. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۴ (UTC)
@اربابی دوم: ما دچار کمبود شدید کاربر فعال هستیم. کسی که الان فعال باشه در این زمینه رو نمیشناسم. جسورانه جلو برید اگه جایی سؤال داشتین همینجا بپرسین که بگم. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۰۰ (UTC)
@Mojtabakd: ممنون، شاید در ظرف چند روز آینده، روی مقاله آزمایشی کنم. اما مقاله طولانی و پیچیده است و هنوز تصمیم نگرفته ام. البته چند بار قبلاً روی مقاله درد، سعی کردم مواردی را اصلاح کنم، اما بین راه هم گیج و هم خسته شدم و کار را در نیمه راه، رها کردم. چون نهایتاً متقاعد شدم که بازنویسی مقاله احتمالاً ساده تر است. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۴ (UTC)

@Jeeputer: سلام. لطف کنید، در صورت امکان مقاله واسط مغز و رایانه را از نظر بگذرانید. این مقاله دارای ایرادهای زیادی است و اصلاح آن علاوه بر وقت و حوصله، نیازبه اطلاعات تخصصی دارد. شاید حذف و یا بازنویسی کامل مقاله بهترین راه حل باشد. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۳ (UTC)

@اربابی دوم: نیاز به حذف نیست. من کلا مقاله رو پاک می کنم و با ترجمه لید مقاله انگلیسی جایگزین خواهم کرد امشب. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۰ (UTC)
@Mojtabakd: به نظر من، راه حل بسیار خوبی است. موفق باشید. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۴ (UTC)
🙏 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۷ (UTC)
@Mojtabakd: مقاله واسط مغز و کامپیوتر خیلی بهتر شده است. خسته نباشید. اربابی دوم (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۷ (UTC)
@اربابی دوم: ممنون، در حد سواد و وقت بود. امیدوارم بتونم گسترش و بهبودش بدم در آینده. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۳۷ (UTC)

تغییر نام مقاله

این مقاله توضیح کافی ندارد ضمنا نام تجاری "مغز رایانه" به ثبت رسیده است. کاربران با اشتباه مواجه میشوند لطفا نام مقاله را تغییر یا حذف نمایید https://ir.linkedin.com/company/maghzrayaneh?trk=ppro_cprof https://www.crunchbase.com/organization/maghzrayaneh-%D9%85%D8%BA%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87 https://www.isna.ir/news/1401033021383/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%BA%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87 Zahra.azizian2 (بحث) ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)پاسخ

https://maghzrayaneh.ir/ Zahra.azizian2 (بحث) ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)پاسخ