خداگرایی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
Fakhravar jam (بحث | مشارکت‌ها)
منبع
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱: خط ۱:
{{بدون منبع}}
{{بدون منبع}}
'''خداگرایی''' مکتبی است فکری که بر پایهٔ آن خدا قادر به انجام هر کاری است و اصل و ریشه هر چیزی به خدا بر می‌گردد. خداگرایی خدا را مالک و آفریننده همه هستی می‌داند و خاستگاه و فرجام همه‌چیز معرفی می‌کند. در برخی از موارد خداگرایی در برابر [[انسان گرایی]] قرار داده شده‌است. به باور خداگرایی جهان از تنها ماده ساخته نشده‌است و چیزی فراتر از جسم و ماده نیز وجود دارد. جهانی فراطبیعی وجود دارد. در خداگرایی باور بر این است که روح وجود دارد.
'''خداگرایی''' مکتبی است فکری که بر پایهٔ آن خدا قادر به انجام هر کاری است و اصل و ریشه هر چیزی به خدا بر می‌گردد.<ref name="dictionary.com">[http://dictionary.reference.com/browse/divine divine] - Dictionary.com.</ref><ref>[http://www.merriam-webster.com/dictionary/divine divine] - Merriam Webster.</ref> خداگرایی خدا را مالک و آفریننده همه هستی می‌داند و خاستگاه و فرجام همه‌چیز معرفی می‌کند. در برخی از موارد خداگرایی در برابر [[انسان گرایی]] قرار داده شده‌است. به باور خداگرایی جهان از تنها ماده ساخته نشده‌است و چیزی فراتر از جسم و ماده نیز وجود دارد. جهانی فراطبیعی وجود دارد. در خداگرایی باور بر این است که روح وجود دارد.
== منابع ==

{{پانویس|۲}}
[[رده:ایزدان]]
[[رده:ایزدان]]
[[رده:تصورات از خدا]]
[[رده:تصورات از خدا]]

نسخهٔ ‏۱۲ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۴۵

خداگرایی مکتبی است فکری که بر پایهٔ آن خدا قادر به انجام هر کاری است و اصل و ریشه هر چیزی به خدا بر می‌گردد.[۱][۲] خداگرایی خدا را مالک و آفریننده همه هستی می‌داند و خاستگاه و فرجام همه‌چیز معرفی می‌کند. در برخی از موارد خداگرایی در برابر انسان گرایی قرار داده شده‌است. به باور خداگرایی جهان از تنها ماده ساخته نشده‌است و چیزی فراتر از جسم و ماده نیز وجود دارد. جهانی فراطبیعی وجود دارد. در خداگرایی باور بر این است که روح وجود دارد.

منابع

  1. divine - Dictionary.com.
  2. divine - Merriam Webster.