نماینده مجلس: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Jafar.ghadimkhani (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی «'''نماینده مجلس''' ({{lang-en|member of parliament (MP)}}) به کسی گفته می شود که از برای عضویت در...» ایجاد کرد
برچسب: عدم استفاده از یادکرد و پانویس
 
به بخش مربوط به ایران نیاز نیست
خط ۱: خط ۱:
{{بدون منبع}}
'''نماینده مجلس''' ({{lang-en|member of parliament (MP)}}) به کسی گفته می شود که از برای عضویت در مجلس انتخاب شده است. در نظام های [[دو مجلسی]] این عنوان به نمایندگان [[مجلس سفلی]] گفته می شود و [[مجلس علیا]] معمولا نامی دیگر از قبیل [[مجلس سنا]] دارد و نمایندگانش نیز با عنوانی دیگر همچون [[سناتور]] خوانده می شوند.<br />
'''نماینده مجلس''' ({{lang-en|member of parliament (MP)}}) به کسی گفته می شود که از برای عضویت در مجلس انتخاب شده است. در نظام های [[دو مجلسی]] این عنوان به نمایندگان [[مجلس سفلی]] گفته می شود و [[مجلس علیا]] معمولا نامی دیگر از قبیل [[مجلس سنا]] دارد و نمایندگانش نیز با عنوانی دیگر همچون [[سناتور]] خوانده می شوند.
در ایران نمایندگان دو مجلس [[مجلس شورای اسلامی|شورای اسلامی]] و [[مجلس خبرگان رهبری|خبرگان رهبری]] از طریق انتخابات توسط مردم انتخاب می شوند که به آنان [[نماینده مجلس شورای اسلامی]] و [[نماینده مجلس خبرگان رهبری]] گفته می شود.




== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۰:۳۴

نماینده مجلس (انگلیسی: member of parliament (MP)) به کسی گفته می شود که از برای عضویت در مجلس انتخاب شده است. در نظام های دو مجلسی این عنوان به نمایندگان مجلس سفلی گفته می شود و مجلس علیا معمولا نامی دیگر از قبیل مجلس سنا دارد و نمایندگانش نیز با عنوانی دیگر همچون سناتور خوانده می شوند.

منابع