جام جم آنلاین: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برچسب‌ها: نیازمند بازبینی برخی خطوط با فاصله آغاز شده‌اند
برچسب: نیازمند بازبینی
خط ۳۸: خط ۳۸:
== منابع ==
== منابع ==
{{پانویس}}
{{پانویس}}
http://www.jamejamonline.ir/AboutUs
http://www.jamejamonline.ir/

== پیوند به بیرون ==
== پیوند به بیرون ==
* [http://www.jamejamonline.ir/ جام جم آنلاین]
* [http://www.jamejamonline.ir/ جام جم آنلاین]

نسخهٔ ‏۲۹ دسامبر ۲۰۱۴، ساعت ۰۹:۳۹

جام جم آنلاین
گونه وبگاه
خبری
در دسترس به زبانفارسی
ستادتهران
مالکمؤسسه جام جم
وبگاه
تجاری؟بله
نیاز به ثبت نامندارد
راه‌اندازی۱۹ مهر ۱۳۸۱‏[۱]
وضعیت کنونیفعال

جام جم آنلاین یک وب‌گاه خبری ایرانی است که به مؤسسه جام جم تعلق دارد و در ۱۹ مهر ۱۳۸۱ به عنوان نخستین روزنامه سایبری ایران آغاز به‌کار کرد.[۱] این وب‌گاه نسخه‌ای اینترنتی از روزنامه جام جم را نیز ارائه می‌دهد.[۱]

مدیران

حسین انتظامی، بنیانگذار و مدیر مسئول پیشین روزنامه جام جم در دوران مسئولیت خود وب‌گاه روزنامه را هم ادامه تلاش حرفه‌ای تحریریه روزنامه می‌دانست و به همین دلیل با دعوت از یونس شکرخواه اولین روزنامه سایبر ایران را راه‌اندازی کرد. پس از دکتر شکرخواه، علی خندق آبادی و یوسف غروی قوچانی سرپرستی جام‌جم آنلاین را برعهده داشتند. این مجموعه در دوران مدیریت بیژن مقدم مدیر مسئول جدید روزنامه جام جم دچار تغییراتی شد و از سال ۱۳۸۶ تا 1388 با مدیریت محمدرضا نادری گيسور اداره می‌شد. پس از نادري، محمدرضا عرفانيان و احمد جعفري چمازکتي مسئوليت اداره جام جم آنلاين را بر عهده گرفتند. از سال 1392 جام جم آنلاين در دوره جديد مديريت نادري گيسور به يک پرتال تبديل شد و اکنون اين مجموعه داراي 10 سايت شامل «جام جم آنلاين» به عنوان پايگاه عمومي خبري، «جام جم ورزشي» براي انتشار اخبار و گزارشهاي تخصصي در حوزه ورزش، «جام جم عکس» براي عکس و گزارشهاي تصويري، «جام جم نما» ويژه انتشار انواع ويدئوهاي خبري، سرگرمي و فيلم و سريال،«جام جم نوا» ويژه موسيقي، «جام جم سرا» که در نقش يک مجله خانوادگي اينترنتي فعاليت مي کند، «جام جم نشريات» براي انتشار روزنامه و ضمائم روزانه آن در اينترنت، «جام جم سيما» ويژه اخبار و گزارشهايي در باره راديو، تلويزيون و سينما، «جام جم ايام» ويژه تاريخ و «جام جم کليک» در باره فناوريهاي ديجيتال، رايانه و حوزه وب و اينترنت است. جام جم آنلاين در معرفي خود نوشته که پايگاه خبري وابسته به موسسه "جام جم " –روزنامه معتبري به همين نام در ايران - است كه نوزدهم مهرماه 1381 به عنوان نخستين روزنامه سايبر ايراني تولد يافت و از همان هنگام، بي وقفه در كار ارائه اخبار و اطلاعات از گوشه و كنار جهان به مخاطبان بوده است.

   "جام جم آنلاين" شعار خود را "يك پايگاه خبري براي همه " و "دريچه‌اي به سوي رويدادهاي جهان" انتخاب کرده و اصول و اهداف خود را چنين برشمرده است:
       - اطلاع رساني صحيح با تاكيد بر ماهيت فرهنگي و اجتماعي روزنامه
       - گسترش اعتماد و آرامش عمومي و پرهيز از اضطراب آفريني
       - پرهيز از جنجال سازي و هياهو
       - تقويت رابطه دو سويه مردم و رسانه ملي
       - پاسخگويي به نيازهاي فكري اقشار و طبقات مختلف مردم.
       - تحليل رويدادهاي داخلي و خارجي
   جام جم آنلاين مطالب خود را در صفحه اول با دسته بندي موضوعي از جمله فرهنگي، اجتماعي، سياسي، بين الملل، شهرستانها، حوادث ، سرگرمي، دانش و کاريکاتور و پرونده ارايه مي کند و برخي صفحات نيز داراي زيرمجموعه هاي تخصصي است. مثلا، سرويس فرهنگي آن شامل سينما و تئاتر، صداو سيما، کتاب، معارف، دفاع مقدس، انديشه و تاريخ است.

براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه رجوع شود به :http://www.jamejamonline.ir/

منابع

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ «آشنایی با جام جم آنلاین». همشهری‌آنلاین. ۱۶ بهمن ۱۳۹۱. دریافت‌شده در ۲۳ فروردین ۱۳۹۳.
  2. "jamejamonline.ir Site Overview" (به انگلیسی). Alexa Internet. Retrieved April 11, 2014.

http://www.jamejamonline.ir/AboutUs http://www.jamejamonline.ir/

پیوند به بیرون