پرش به محتوا

بحث:اسلام: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱ سال پیش توسط Sprit 1 در مبحث منبع مورد نظر
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه ویرایش پیشرفتهٔ همراه
خط ۴۹: خط ۴۹:


:لینک بحثی که قبلا شده فراموش نشود. متشکرم --[[کاربر:بهبود|بهبود]] ([[بحث کاربر:بهبود|بحث]]) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)
:لینک بحثی که قبلا شده فراموش نشود. متشکرم --[[کاربر:بهبود|بهبود]] ([[بحث کاربر:بهبود|بحث]]) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)
:: واضح است نیازی به گرفتن نظر دیگران قبل از ویرایش نیست، ولی وقتی با ویرایشتان مخالفت شده باید قبل از برگردانی مجدد نظر مخالفی وجود نداشته باشد (البته که نظرات بر پایه سیاست‌ها اهمیت دارند). ثانیاً اگر میگویید این نظرسنجی نامعتبر است، میتوانم با قاطعیت بگویم آن آمارهای رسمی هم پشیزی ارزش ندارند مخصوصا وقتی قبل از سال ۱۳۹۶ باشند. خیلی واضح است که جمعیت مسلمان واقعی ایران، بالای ۹۰٪ نیست و خیلی کمتر از این حرف‌هاست. حالا درصد دقیقش را هیچکس نمیداند ولی قطعا آمارهای قدیمی حکومت ایران کاملا بی‌ارزش و غیرقابل استناد هستند. من نمیگویم این نظرسنجی گمان کاملا دقیق است ولی نسبت به آمارهای قدیمی قطعا بیشتر قابل استناد است. [[User:Sprit 1|<span style="font-family:Segoe print; color:#0048BA; text-shadow:gray 0.2em 0.2em 0.4em;">Mr Smt</span>]] [[User talk:Sprit 1|<span style="color:#318CE7">'''*[بحث]*'''</span>]] ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۴ (UTC)

نسخهٔ ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۴



بحث

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.

لطفا امکان ویرایش را برای کاربران ایجاد کنید وگرنه یک نوع دیکتاتوری نظر است.

ریشه‌شناسی واژه

علت ويرايش سابق حقير كه واگردانده شد، اين بود كه:

  • در اين قسمت پاراگراف اول: ((اسلام در زبان عربی از ریشهٔ (س-ل-م) که به معنای «تسلیم‌شدن»، «واگزاری»، «آشتی» و «صلح» است، گرفته شده‌است. «سلام» نیز برگرفته از همین سه حرف است.)) - معاني ديگر مثل «حفاظت، پناه بردن و سلامت از آفات ظاهري و باطني» كه در همه فرهنگ لغات ذكر شده نيامده است از اين رو مي توان مطلب را جانبدارانه حساب كرد.
  • در پاراگراف دوم هيچ شاهدي در آدرس ارائه شده وجود ندارد.

(( «مسلم» (مسلمان) نیز یعنی کسی که از اسلام تبعیت می‌کند یا کسی خود را به خداوند تسلیم می‌کند.[7]))

  • در حقيقت بايد قبل از آن به تذكر در صفحه بحث آنها اقدام مي كردم و با توجه به نظرات تنها در صورت جلب موافقت نظراتي چند ويرايش مي كردم. متاسفانه ساز و كار ويكي پديا در بيشتر موارد -بدون ضرورت واقعي- آنقدر پيچيده است كه عملا نمي شود در فضاي آن براحتي فعاليت كرد و بيشتر كاربران همواره بصورت يك مبتدي اوليه باقي مي مانند. موفق باشيد. کاربر:Hamedvahid

ساخت الگو و تكميل جدول كشورها

مديران عزيز لطفا مانند ويكي عربي الگو براي هر كشور بسازيد تا كار را حت تر گردد مانند 'ايران' در ويكي عربي اين الگو هم نام هم پرچم را نشان ميدهد لطفا در كامل كردن اين جدول به من كمك كنيد

منبع مورد نظر

کاربر:بهبود منابع رسمی مورد نظر شما هم ارزش چندانی ندارد، چون اغلب هم قدیمی هستند و هم واقع‌گرایانه نیستند. بنابراین قبل از اینکه سرخود ویرایشتان را اضافه کنید پیرو نظر دیگران باشید و اگر مخالفتی نشد مجاز به تغییر خواهید بود. سر این موضوع قبلاً بحث شده در صفحات مختلف. Mr Smt *[بحث]* ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۶ (UTC)پاسخ

هیچ کجا از قوانین ویکی پدیا این وجود ندارد که کاربر قبل از ویرایش بایستی در صفحات مختلف جستجو کند و همه بحث ها را بخواند تا ببیند کجا روی موضوع مورد ویرایش او بحث شده. ولی اگر سر این موضوع قبلا بحث شده لینک بدهید که اکنون بخوانم.

قبلا هم در صفحه بحثتان گفتم که ویرایش من مطابق با وپ:اجماع است و این تکه از صفحه اجماع را برایتان نوشتم:

اجماع در ویکی‌پدیا معمولاً پروسه‌ای نامحسوس (پنهانی) است. هر ویرایشی مورد اجماع فرض می‌شود، مگر اینکه خلافش از طریق بروز مناقشه یا برگرداندن ثابت شود. هر وقت ویرایشگر دیگری ویرایش پیشین را تغییر دهد، آنگاه ویرایش جدید مورد اجماع فرض می‌شود مگر اینکه مورد مناقشه قرار گیرد. به این ترتیب، دانشنامه مرتب و به‌طور تدریجی گسترش می‌یابد.

اشتباه بودن نقل این آمار روشن تر از آن بود که نیاز به دلیل مفصل داشته باشد و همانی که در خلاصه ویرایش نوشتم کفایت می کرد. چون آمار شما آمار رسمی نیست و منبع امار بنده رسمی است. اما با این وجود از روی احترام به شما که گویا زیاد به این نظرسنجی موسسه "گمان" تعلق خاطر دارید دلیل مفصل را عرض میکنم:
نظرسنجی مؤسسه گمان مطابق با اظهاری که در خود نظر سنجی شده به شیوه نمونه‌گیری گلوله‌برفی انجام شده که یک نمونه گیری غیر احتمالی است و به همین خاطر میزان تعمیم پذیری به کل جامعه و میزان خطا در آن مشخص نیست. با توجه به این مساله چنین نظر سنجی قابلیت طرح در یک صفحه دانشنامه ای را ندارد و باید با نظر سنجی معتبری جایگزین شود.
لینک بحثی که قبلا شده فراموش نشود. متشکرم --بهبود (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)پاسخ
واضح است نیازی به گرفتن نظر دیگران قبل از ویرایش نیست، ولی وقتی با ویرایشتان مخالفت شده باید قبل از برگردانی مجدد نظر مخالفی وجود نداشته باشد (البته که نظرات بر پایه سیاست‌ها اهمیت دارند). ثانیاً اگر میگویید این نظرسنجی نامعتبر است، میتوانم با قاطعیت بگویم آن آمارهای رسمی هم پشیزی ارزش ندارند مخصوصا وقتی قبل از سال ۱۳۹۶ باشند. خیلی واضح است که جمعیت مسلمان واقعی ایران، بالای ۹۰٪ نیست و خیلی کمتر از این حرف‌هاست. حالا درصد دقیقش را هیچکس نمیداند ولی قطعا آمارهای قدیمی حکومت ایران کاملا بی‌ارزش و غیرقابل استناد هستند. من نمیگویم این نظرسنجی گمان کاملا دقیق است ولی نسبت به آمارهای قدیمی قطعا بیشتر قابل استناد است. Mr Smt *[بحث]* ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۴ (UTC)پاسخ