پرولینت: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ویرایش با ابزار زدودن تبلیغ
Xannon wiki (بحث | مشارکت‌ها)
خنثی‌سازی ویرایش 22138225 توسط Poya-P (بحث)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۳۶۴: خط ۳۶۴:


== موقعیت برتر ==
== موقعیت برتر ==
سرورهای HPE ProLiant به دلایل متعددی نسبت به سایر سرورهای بازار برتری دارد. به عنوان مثال تا این زمان سرورهای HPE ProLiant از نظر بهره‌وری و نسبت قیمت به کارایی رکورد دار جهانی این صنعت محسوب می‌گردد و تیم تولید آن همواره برای حفظ مقام نخست خود می‌کوشد.
سرورهای HPE ProLiant به دلایل متعددی نسبت به سایر سرورهای بازار برتری دارد. به عنوان مثال تا این زمان سرورهای HPE ProLiant از نظر بهره‌وری و نسبت قیمت به کارایی رکورد دار جهانی این صنعت محسوب می‌گردد و تیم تولید آن همواره برای حفظ مقام نخست خود می‌کوشد.<ref>{{یادکرد خبر|کوشش=اندیشه نگار|تاریخ=۱۳۹۶-۱۱-۱۱\۱۴:۱۲:۳۵|عنوان=معرفی سرورهای پرولینت (HPE ProLiant) {{!}} اندیشه نگار|نشانی=https://enegar.com/سرورهای-پرولینت-hpe/|زبان=fa-IR|تاریخ بازبینی=2018-02-12}}</ref>


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۳ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۲:۵۲

سرورهای پرولینت (ProLiant Servers) برندی شناخته شده در صنعت تولید کامپیوترهای سرور می‌باشد. این برند که ابتدا توسط Compaq معرفی شد با ادغام با شرکت HP به مالکیت HP درآمد.

انواع مدل‌ها

ماژولار یا (ML)

فرم ظاهری این مدل مبتنی بر ساختار سرورهای ایستاده‌است و قابلیت توسعه پذیری بالایی دارند.

متراکم یا (DL)

این مدل از سرورهای پرولینت مبتنی بر رک هستند و هدف از طراحی این مدل رسیدن به تعادل میان قدرت پردازش و کم حجم بودن می‌باشد.

مدل‌های موجود بر اساس نسل تولید

مدل نسل‌های محصول
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰
DL20 x
DL60 x x
DL80 x x x
DL100 x x x
DL120 x x x x
DL140 x x x
DL145 x x x x
DL160 x x x x
DL165 x x x x
DL180 x x x x
DL185 x x x
DL320 x x x x x x x
DL360 x x x x x x x x x x
DL365 x
DL370 x x x x x x x x
DL380 x x x x x x x x x x
DL385 x x x x x x
DL560 x x x x
DL580 x x x x x x x x x
DL585 x x x x x
DL740 x
DL760 x x
DL785 x x
DL900 x
DL980 x x
DL1000 x
DL2000 x x x

مقیاس پذیر یا (SL)

ساخت این مدل نیز مشابه مدل قبلی (یعنی DL) مبتنی بر رک می‌باشد. این مدل با هدف بهره‌وری از بالاترین توان پردازشی و متناسب با محیط‌های دیتاسنتری و مشابه آن طراحی گردیده‌است.

تیغه ای یا (BL)

فرم این مدل متناسب با محفظه‌های تیغه ای طراحی شده‌اند و نمی‌توان به غیر از این محیط در محیط دیگری از آن استفاده نمود. تولید مدل‌های تیغه ای برای رسیدن به حداکثر تراکم و کنترل در فضای محدود رک صورت گرفته‌است.

پردازنده

از نظر نوع و پیکربندی پردازنده این سرورها به چند گروه تفسیم می‌شوند. سری‌های ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ دارای معماری تک سوکت و دو سوکت پردازنده می‌باشند. سری‌های ۴۰۰ و ۵۰۰ نیز شامل چهار سوکت پردازنده می‌شود. سری ۷ و ۸ شامل ۸ سوکت پردازنده و ۸۰ هسته پردازشی بوده که در کنار آن از ۴ ترابایت حفظه اصلی پشتیبانی می‌کند.

همچنین لازم است بدانید مدل‌هایی که در آخرین رقم خود عدد ۰ دارند از پردازنده‌های شرکت Intel و آن‌هایی که عدد ۵ دارند از پردازنده‌های ساخت AMD بهره می‌برند.

موقعیت برتر

سرورهای HPE ProLiant به دلایل متعددی نسبت به سایر سرورهای بازار برتری دارد. به عنوان مثال تا این زمان سرورهای HPE ProLiant از نظر بهره‌وری و نسبت قیمت به کارایی رکورد دار جهانی این صنعت محسوب می‌گردد و تیم تولید آن همواره برای حفظ مقام نخست خود می‌کوشد.[۱]

منابع

  1. «معرفی سرورهای پرولینت (HPE ProLiant) | اندیشه نگار». اندیشه نگار. ۱۳۹۶-۱۱-۱۱\۱۴:۱۲:۳۵. دریافت‌شده در 2018-02-12. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)