ولامس بلانگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ولامس بلانگ یک حزب سیاسی ملی‌گرای فلاندری [۱] و پوپولیست راست‌گرا [۱] در منطقهٔ فلاندری و منطقهٔ پایتخت بروکسل در بلژیک است. این حزب عمدتاً راست افراطی سیاسی تلقی می‌شود، [۲] هرچند خود را راست میانه توصیف می‌کند. [۳]

ولامس بلانگ عنوانی تغییریافته برای «ولامس بلوک» است که پس از محاکمه‌ای در سال ۲۰۰۴ به نژادپرستی محکوم و منحل شد. حزب پس از سازماندهی مجدد خود به عنوان «ولامس بلانگ» فلسفهٔ اصلی سلف خود را با کمپینی مبتنی بر جدایی‌طلبی [۱] و ملی‌گرایی فلاندری ادامه داد. این حزب همچنین از حفظ هویت فرهنگی فلاندری، مخالفت با چندفرهنگی و نیز سیاست‌های نظم و قانون سخت‌تر حمایت می‌کند. با این حال ولامس بلانگ بخش‌های بحث‌برانگیزتر اساسنامهٔ سابق ولامس بلوک را تلطیف کرد و تقلیل داد [۴] و با فاصله گرفتن از برخی از برنامه‌های قبلی خود، سعی کرد تصویر خود را از یک حزب رادیکال بیشتر به یک حزب محافظه‌کار تغییر دهد. با این وجود، اکثر احزاب دیگر در ابتدا به طرد سیاسی‌ای که علیه حزب سابق اعمال می‌شد ادامه دادند و عملاً مانع از مشارکت ولامس بلانگ در هر سطحی از دولت شدند. علاوه بر این، تلاش‌هایی برای قطع یارانه‌های عمومی حزب از طریق قانون تخلیه بلژیک انجام شد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ Nordsieck, Wolfram (2019). "Flanders/Belgium". Parties and Elections in Europe. Retrieved 2019-05-30. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «Nordsieck» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. "Inside the far right's Flemish victory". POLITICO (به انگلیسی). 27 May 2019. Retrieved 27 July 2023.
  3. "Engels". Vlaams Belang (به هلندی). 2022-09-28. Retrieved 2024-03-02.
  4. "From Vlaams Blok to Vlaams Belang: The Belgian Far-Right Renames Itself" (PDF). Archived from the original (PDF) on 2011-07-24. Retrieved 2011-03-05.