وزارت ادغام مجدد سرزمین‌های اشغالی موقت (اوکراین)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
وزارت ادغام مجدد سرزمین‌های اشغالی موقت
اوکراینی: Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України
سازمان دید کلی
بنیان‌گذاری۲۰ آوریل ۲۰۱۶؛ ۸ سال پیش (۲۰۱۶-۲۰}})[۱]
حوزهٔ قدرتدولت اوکراین
ستادکی‌یف، اوکراین
وزیر مسئول
وبگاه

وزارت ادغام مجدد سرزمین‌های اشغالی موقت (اوکراینی: Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України) یک وزارتخانه دولتی در اوکراین است که به طور رسمی در ۲٠ آوریل ۲٠۱۶[۱] برای مدیریت بخش‌هایی از منطقه دونتسک که در جریان مداخله نظامی روسیه در اوکراین پس از انقلاب ۲٠۱۴ این کشور، تحت اشغال روسیه قرار گرفته بودند تأسیس شد. پس از تهاجم سال ۲٠۲۲ روسیه به اوکراین، این وزارتخانه همچنین مناطق تازه اشغال‌شده در سراسر اوکراین، به ویژه خرسون و زاپوریژیا را که به همراه دونتسک و لوهانسک به روسیه ضمیمه شده بودند، مدیریت کرد.

دولت هونچاروک در اوت ۲۰۱۹ وزارت امور کهنه سربازان را در این وزارتخانه ادغام کرد.[۲] اما در دولت شمیهال این ادغام در مارس ۲۰۲۰ لغو شد.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ (به اوکراینی) The Cabinet decided to create the Ministry of temporarily occupied territories and internally displaced persons, Ukrayinska Pravda (20 April 2016)
  2. New Cabinet formed in Ukraine The Rada appointed the new Cabinet: Avakov and Markarova remained (РАДА ПРИЗНАЧИЛА НОВИЙ КАБМІН: АВАКОВ І МАРКАРОВА ЛИШИЛИСЬ), Ukrayinska Pravda (29 August 2019)
  3. "Ukraine's new Cabinet of Ministers".