هوسارهای تسیتن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هوسارهای تسیتِن در سال ۱۷۷۵

هوسارهای تسیتِن (آلمانی: Husaren-Regiment „von Zieten“هنگ هوسار ارتش پروس و بعداً ارتش امپراتوری آلمان بود که در سال ۱۷۳۰ تأسیس شد و به نام اولین سرهنگ آن، هانس یواخیم فون تسیتِن نامگذاری شد.

تاریخچه[ویرایش]

پس از تأسیس، فردریک کبیر آن را به عنوان دومین هنگ هوسار مجدداً تشکیل داد. وی در سال ۱۷۴۳ شنلی از پوستین ببر برای یونیفورم رژه خود اتخاذ کرد؛ کلاه فرم نیز از خز بود که برای افسران با پر مرغ حواصیل و برای افسران میدانی از بال عقاب تزئین داشت.[۱] در طول مبارزات ۱۸۰۶ جنگ ائتلاف چهارم، این هنگ به عنوان هنگ هوسار فون رودورف شناخته شد، که به زودی به هنگ هوسار فون رودورف شماره ۲ تغییر نام داد.[۲]

هنگ پس از شکست ۱۸۰۶ در راتکاو تسلیم و منحل شد. در سال ۱۸۰۷ یک اسکادران در انبار تجهیزات با سپاه بلوشر ادغام شد تا اولین هنگ هوسار براندنبورگ را در ۷ سپتامبر ۱۸۰۸ (هنگ هوسار شماره ۳) ایجاد کند.[۳] اسکادران دوم هنگ در طول کمپین روسیه در سال ۱۸۱۲ در طرف فرانسوی خدمت کرد، و هنگ در طول مبارزات ۱۸۱۴–۱۸۱۳ در سمت ائتلاف خدمت کرد، همچنین در کارزار ۱۸۱۵ شرکت کرد.

در سال ۱۸۶۰، قبل از اتحاد آلمان، این هنگ بخشی از ارتش فدرال شد.[۳] اما تا سال ۱۸۶۱طول کشید تا رسماً سنت هنگ دوم هوسار قدیمی پروس به رسمیت شناخته شود. اندکی قبل از شروع جنگ جهانی اول، بخشی از تیپ ۶ سواره نظام در لشکر براندنبورگ معروف به هنگ هوسار فون تسیتن (براندنبورگ) شماره ۳ و در راتنو مستقر بود. در بسیج، تیپ‌های سواره نظام دوباره به بخش‌های مستقل سازماندهی شدند. این هنگ به عنوان سواره نظام لشکر باقی ماند و بین لشکر ۵ و ۶ امپراتوری آلمان تقسیم شد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  • کنتل، ریچارد، کنتل، هربرت، و سیگ، هربرت (۱۹۸۰). یونیفرم‌های جهان: مجموعه ای از لباس‌های ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی ۱۷۰۰–۱۹۳۷، پسران چارلز اسکریبنر
  • Knötel, Richard (1890). "1/13". Uniformenkunde (Uniformology) (به آلمانی). Vol. 1. Rathenow: Max Babenzien.
  • Schulz, Hugo (1992). Die preussischen Kavallerie-Regimenter 1913/1914 nach dem Gesetz vom 3. Juli 1913. Augsburg: Weltbild. pp. 97–98. ISBN 3-89350-343-9.

پانویس[ویرایش]

  1. Knötel (1980), pp.145-146.
  2. Knötel (1980), p.147
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Nelke, Reinhard. "Regimenter der preußischen Armee, Die neuen preußischen Regimenter 1808-1918 (Regiments of the Prussian Army, The new Prussian Regiments 1808-1918)" (به آلمانی). preussenweb.de.

برای مطالعهٔ بیشتر[ویرایش]

  • هافشرور، پیتر، سواره نظام پروس جنگ‌های ناپلئون، ۱۸۰۷–۱۸۱۵، انتشارات Osprey، لندن، ۱۹۸۶