نورمحمد امیرشاهی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نورمحمد امیرشاهی
امیرشاهی در سال ۱۴۰۲
زادهٔ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۸ ‏(۶۵ سال)
ناحیه کولاب، جمهوری شوروی سوسیالیستی تاجیکستان
ملیتتاجیکستانی
محل تحصیلدانشگاه ملی تاجیکستان
پیشهتاریخ‌نگار
شناخته‌شده برایسرویراستار دانشنامه ملی تاجیک

نورمحمد امیرشاهی (به تاجیکی: Нурмуҳаммад Амиршоҳӣ) (زادهٔ ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۸ در کولاب) تاریخ‌نگار اهل تاجیکستان و سرویراستار دانشنامهٔ ملی تاجیک است که در سال ۲۰۱۲ برندهٔ جایزهٔ بین‌المللی بنیاد مانیفست فرهنگی شد و در سال ۲۰۲۳ به عنوان کارمند شایستهٔ تاجیکستان از او تقدیر شد.[۱] با تحقیقات علمی وی، مطالعهٔ تاریخ غوریان در تاجیکستان گسترش یافت و در کتب درسی مدارس متوسطه و عالی کشور گنجانده شد. با پیشنهاد او چندین ارزش ملی احیا شدند و در سطح دولتی به اجرا درآمدند، وی پیوسته در ترویج تاریخ و تمدن و فرهنگ ملت تاجیک از طریق رسانه‌های گروهی و جلسات علمی و عمومی فعال است.

زندگی شخصی[ویرایش]

نورمحمد امیرشاهی در ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۸ در روستای حاجی‌اسحاق از توابع ناحیهٔ کولاب به دنیا آمد. در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ در دبیرستان این روستا تحصیل کرد و در سال ۱۹۸۳ از دانشکدهٔ تاریخ دانشگاه ملی تاجیکستان فارغ‌التحصیل شد.

زندگی حرفه‌ای[ویرایش]

کارکنان مؤسسهٔ شرق‌شناسی و میراث خطی: نورمحمد امیرشاهی (سمت چپ)، و سید نورالدین شاه‌الدین‌اف (راست)

او از سال ۱۹۸۳ تا فوریهٔ ۲۰۱۲ در مؤسسهٔ شرق‌شناسی و سپس مؤسسهٔ زبان، ادبیات، شرق‌شناسی و میراث خطی آکادمی علوم روسیه در سمت‌های مختلفی از دستیار ارشد آزمایشگاه تا محقق برجسته کار کرد و از فوریهٔ ۲۰۱۲ سرویراستار مؤسسهٔ دولتی دانشنامهٔ ملی تاجیک است.

وی در سال ۱۹۹۶ از تز دکترای خود تحت عنوان «دولت کرتیان هرات» دفاع کرد.[۲] زمینه‌های اصلی فعالیت علمی وی تحقیق در مورد مسائل تاریخی و فرهنگی ملت تاجیک در جغرافیای تاریخی افغانستان، ایران، آسیای میانه و کشورهای همسایهٔ آنها در دوران باستان، به ویژه در قرون وسطی و در دورهٔ جدید و معاصر است.

منابع[ویرایش]

  1. "Тақдими мукофотҳои давлатӣ ба кормандони соҳаи фарҳанг ва санъат" (به تاجیکی). Вазорати Фарҳанги Ҷумҳурии Тоҷикистон. Archived from the original on 2023-09-05. Retrieved 2023-09-05.
  2. Амиршоев, Нурмухаммад Курбонович. "Государство Куртов Герата (1245-1381): На основе "Тарих-нама-и Хирот" Сайфи Харави и других персидских письменных источников". Российская государственная библиотека.