نقشه‌هایت را بسوزان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نقشه‌هایت را بسوزان
پوستر تبلیغاتی فیلم
کارگردانجوردن رابرتز
تهیه‌کنندهمارک کانتون
کورتنی سولومون
نویسندهجوردن رابرتز
موسیقیجاناتان گلداسمیت
فیلم‌بردارجان بیلی
تدوین‌گرسوزان شیپتون
توزیع‌کنندهورتیکال انترتینمنت
تاریخ‌های انتشار
  • ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-09-۰۹) (جشنواره فیلم تورنتو)
  • ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-06-۲۱) (آمریکا)
مدت زمان
۱۰۲ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۸ میلیون دلار

نقشه‌هایت را بسوزان (به انگلیسی: Burn Your Maps) یک فیلم کمدی-درام آمریکایی محصول سال ۲۰۱۶ به نویسندگی و کارگردانی جوردن رابرتز است که بر اساس داستان کوتاهی به همین نام توسط رابین جوی لف ساخته شده‌است. در این فیلم ورا فارمیگا، جیکوب ترمبلی، سورج شارما، رامون رودریگز، ویرجینیا مادسن و مارتون چوکاش بازی می‌کنند.

این فیلم در ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۶ اکران جهانی داشت و در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ توسط کمپانی ورتیکال انترتینمنت اکران شد.

داستان[ویرایش]

پس از یک فاجعه خانوادگی، پسر ۸ ساله آمریکایی وس (جیکوب ترمبلی) به والدینش (ورا فارمیگا و مارتون چوکاش) می‌گوید که او یک دامدار بزی مغولی است که در مکان نامناسبی به دنیا آمده‌است. با پیوستن یک فیلمساز جوان جاه طلب به نام اسماعیل (سورج شارما)، خانواده اش را برای یک سفر ماجراجویانه به مغولستان هدایت می‌کنند.

فیلمبرداری[ویرایش]

فیلمبرداری اصلی در کلگری، آلبرتا، کانادا در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۵ آغاز شد[۱] و در ۲ سپتامبر ۲۰۱۵ به پایان رسید.[۲][۳] فیلمبرداری در نزدیکی کاناناسکیس کانتی، در ذخیرهگاه استونی هند انجام شد که برای مغولستان دو برابر شد.[۴] صحنه‌ها همچنین در برج هشتم خیابان پلاس فیلمبرداری شد که برای یک فضای اداری در آمریکا و برای یک ترمینال فرودگاه هانه‌دا دو برابر شد. بیش از یکصد نفر از ساکنان کلگری در میراث مغولستان برای بازی در نقش‌های جزئی استخدام شدند.[۵][۶][۷]

منابع[ویرایش]

  1. "Burn Your Maps – Production Listing". Backstage. Retrieved July 28, 2015.
  2. "Alberta District Council – Production List" (PDF). Directors Guild of Canada. July 24, 2015.
  3. "Film studio looking for Mongolians in Calgary for movie". 660News.com. July 2, 2015.
  4. Volmers, Eric (December 2, 2016). "Calgary-shot Burn Your Maps to hit theatres in early 2017". Calgary Herald.
  5. Volmers, Eric (August 28, 2015). "Alberta-shot indie film Burn Your Maps explores humanity and healing". Calgary Herald. Archived from the original on 2015-08-29. Retrieved 2015-08-30.
  6. Lincoln, Ross A. (December 16, 2015). "First Look At Quirky Comedy 'Burn Your Maps' Starring Jacob Tremblay". Deadline Hollywood. Retrieved December 17, 2015.
  7. Boone, John (May 16, 2019). "Jacob Tremblay Dreams of Being a Mongolian Goat Herder in 'Burn Your Maps' Trailer (Exclusive)". Entertainment Tonight. Retrieved May 17, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]