پرش به محتوا

نشر عنوان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نشر عنوان، نشر مستقل ِ فرهنگی، از 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است. فعالیت نشر عنوان از شهر اردبیل آغاز شده و از 1395 به تهران منتقل شده است. در این 12 سال، 140 عنوان کتاب از سوی نشر عنوان به بازار کتاب ایران و خوانندگان ایرانی ارائه شده است.[۱]

چاپ کتاب‌های سودمند و خوب هدف اصلی مدیران این انتشارات است. نشر عنوان در دو زمینه اصلی برای دستیابی به این هدف فعالیت می‌کند: ادبیات نمایشی و ادبیات داستانی. در کنار این، چاپ کتب عمومی و تخصصی نیز در نشر عنوان دنبال می‌شود. نشر عنوان، دو زیرشاخه اصلی در حوزه کتب ادبی خود دارد: نمایشنامه‌های عنوان و کتاب‌های نقره‌فام.

در زمینه ادبیات نمایشی، تاکنون 37 کتاب در سری نمایشنامه‌های عنوان منتشر شده است که شامل 63 نمایشنامه تالیفی و ترجمه می‌شود. همچنین چندین کتاب در زمینه تئوری و تاریخ تئاتر نیز منتشر کرده است.

در سری کتاب‌های نقره‌فام آثاری در حوزه تئاتر، سینما و ادبیات داستانی منتشر می‌شود که تاکنون 10 عنوان کتاب در این سری منتشر شده است.

در زمینه ادبیات داستانی، با تمرکز بر انتشار آثار نویسندگان یا مترجمان جوان، 22 کتاب منتشر شده است که بیشتر آنها کتاب‌اولی بوده‌اند.

آثار منتشره نشر عنوان در وبگاه‌های پخش کتاب مانند پخش ققنوس پخش گسترش پخش صدای معاصر یا سی بوک پخش نهنگ پخش ایران کتاب سایت ترب و مانند آن قابل مشاهده و خرید است.

  1. www.zarinexpress.com https://www.zarinexpress.com/onvanpub/contact. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۶. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)