مینتمن (سازمان ضد کمونیستی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مینتمن (به انگلیسی: Minuteman) یک گروه جنگ طلب ضد کمونیسم و طبیعت‌گرا بود که در اوایل دهه ۱۹۶۰ در ایالات متحده تشکیل شد. مؤسس و سر دسته گروه رابرت دیپو بود، که یک بیوشیمی دان از نوربورن، میزوری بود. عقیده گروه مینتمن این بود که به زودی کمونیسم ایالات متحده را فرا می‌گیرد. این گروه خود را مسلح کردند و آماده سرکوب خشونت‌آمیز افراد و گروه‌هایی شدند که آنها را غیر آمریکایی می‌پنداشتند. اعضای مینتمن خود را در سلولهای کوچک سازماندهی کردند و سلاح‌هایی را برای یک ضدانقلاب پیش‌بینی شده ذخیره کردند.[۱] اعضا در سن دیگو رفتند که به عنوان اعضای سازمان ارتش مخفی و بخشی از کوینتلپرو برای اف‌بی‌ای کار کنند.

در فوریه سال ۱۹۶۸، دیپو توسط هیئت منصفه دادگاه عالی فدرال در سیاتل، واشینگتن (ایالت) به توطئه و اقدام برای سرقت از بانک متهم شد. همچنین او در سال ۱۹۶۸، به خاطر سرپیچی از قانون فدرال در رابطه با سلاح گرم بازداشت شد. او با قرار وثیقه آزاد شد و برای یک سال به صورت زیرزمینی فعالیت و زندگی کرد، تا اینکه در سال ۱۹۶۹ در تروت اور کانسکونس، نیومکزیکو دستگیر شد. او در مه ۱۹۷۳ از زندان آزاد شد. دیپو بعداً یک راهنمای زنده ماندن به نام آیا میتونی زنده بمونی؟ نوشت، و مدت کوتاهی با لیبرتی لابی همکاری کرد.

دیپو، در ۳۰ جوئن ۲۰۰۹ در ۸۶ سالگی، در خانه اش مرد.[۱]

انتشارات[ویرایش]

انتشارات مینتمن شامل یک روزنامه به نام «On Target» می‌شد.[۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Greaney, T. J. "Minuteman outlasted notoriety, died with regrets". Columbia Daily Tribune (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-08.
  2. «On Target newsletter, Published twice monthly by the Minutemen (Norborne, MO), 1963 - 1967 | CSUF UA&SC and LDCOPH Finding Aids». archives.fullerton.edu. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۰۸.
  3. Google books, no preview
  4. Blueprint for victory (به انگلیسی).
  5. "Can You Survive by Depugh, Robert B. : Good Paperback (1973) | Off The Shelf". www.abebooks.com (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-08.

برای مطالعه بیشتر[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

فایل‌های اداره تحقیقات فدرال دربارهٔ مینتمن و دیپو، تحت قانون آزادی اطلاعات آمریکا رو آرشیو اینترنت در دسترس قرار دارد.