میراث مشتری (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میراث مشتری
ژانر
بر پایهٔJupiter's Legacy
اثر Mark Millar and Frank Quitely
توسعه‌دهندهاستیون اس دی نایت
بازیگران
سازنده موسیقی متناستفانی اکونومو
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۱
شمار قسمت‌ها۸
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
تهیه‌کننده‌ها
  • بروک ورلی
  • مورنیکه بالوگون کوخ
  • استیو ویکفیلد
فیلم‌برداری
  • دنی رولمن
  • نیکول هیرش ویتاکر
تدوین‌گران
  • هنک ون ایگن
  • جاش بیل
  • تیرسا هکشاو
دوربینتک دوربین
مدت۳۵–۵۶ دقیقه
تولیدکننده‌ها
پخش
شبکهٔ اصلینتفلیکس
فرمت تصویر4K UHDTV
فرمت صدادالبی دیجیتال
انتشار اولیه۷ مه ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-05-۰۷)
انتشار
نمایش‌های مشابهسوپر کلاهبرداران
وبگاه

میراث مشتری یک مجموعه تلویزیونی ابرقهرمانی آمریکایی است که برای اولین بار در نتفلیکس در ۷ می ۲۰۲۱ بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور به همین نام توسط مارک میلار و فرانک کویتلی و توسط ایمیج کامیکس منتشر شد. این نمایش که توسط دنیای میلار، تصاویر دی بوناونتورا و تولیدات شبانه تهیه شده بود، برای تلویزیون توسط استیون اس. ده‌نایت که در ابتدا به عنوان مجری برنامه فعالیت می‌کرد، ساخته شد، اما در اواسط مراحل تولید با سانگ کیو کیم جایگزین شد. جاش دوهامل، بن دنیلز، لزلی بیب، اندرو هورتون، النا کامپوریس، مایک وید و مت لنتر در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این سریال نقدهای متفاوتی دریافت کرد و پس از یک فصل لغو شد،[۱] با ادامه اسپین آف، اقتباسی لایو اکشن از سوپر کلاهبرداران که به سریال سفارش داده شد.[۲] سوپر کلاهبرداران، یک انیمه اقتباسی از سوپر کلاهبرداران که در همان دنیای داستانی میراث مشتری، قبل از سریال لایو اکشن اضافی، در نوامبر ۲۰۲۱ برای نتفلیکس منتشر شد[۳]

خلاصه داستان[ویرایش]

مدت کوتاهی پس از خودکشی پدرش در سال ۱۹۲۹، که توسط پنجشنبه سیاه آغاز شد، تاجر سابق شلدون سامپسون به جزیره‌ای ناشناخته در اقیانوس اطلس سفر می‌کند، جایی که او، برادرش، والتر و چهار نفر دیگر قدرت‌های ابرقدرت دریافت کردند. او سپس یک تیم ابرقهرمانی به نام اتحادیه عدالت ایجاد می‌کند و ایده‌آل‌های هدایت‌کننده‌اش - هرگز کسی را نکش، هرگز در مسائل سیاسی مداخله نکن - در طول یک قرن ماجراجویی‌های او به‌عنوان آرمان‌شهر بدون تغییر باقی می‌مانند.

با این حال، نسل بعدی ابرقهرمانان، از جمله فرزندانش، تلاش می‌کنند تا به ایده‌آل‌های سفت و سخت و انتظارات بالای او عمل کنند. وقتی پسر شلدون، براندون ظاهراً یکی از بزرگ‌ترین دشمنان آنها را می‌کشد، بحث‌های عمومی در مورد اینکه آیا آن ایده‌آل‌ها هنوز مرتبط هستند یا نه، برافروخته می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. Murphy, J. Kim (June 2, 2021). "Jupiter's Legacy Canceled at Netflix Despite Cliffhanger Ending". IGN. Archived from the original on June 3, 2021. Retrieved June 3, 2021.
  2. Porter, Rick (June 2, 2021). "'Jupiter's Legacy' Done at Netflix as Streamer Explores Other Millarworld Projects". The Hollywood Reporter (به انگلیسی). Retrieved June 3, 2021.
  3. Webber, Tim (March 11, 2019). "Netflix Developing Supercrooks Anime Based on Mark Millar Series". CBR. Valnet Inc. Retrieved October 22, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]