منچستر وان

مختصات: ۵۳°۲۸′۴۱″شمالی ۲°۱۴′۱۷″غربی / ۵۳٫۴۷۸۱°شمالی ۲٫۲۳۸۱۹۱°غربی / 53.4781; -2.238191
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
منچستر وان
اطلاعات کلی
گونهاداری
موقعیت۵۳ خیابان پورتلند، منچستر، انگلستان
مختصات۵۳°۲۸′۴۱″شمالی ۲°۱۴′۱۷″غربی / ۵۳٫۴۷۸۱°شمالی ۲٫۲۳۸۱۹۱°غربی / 53.4781; -2.238191
پایان۱۹۶۲
بلندی
سقف۸۰ متر (۲۶۰ فوت)
بالاترین طبقه۲۱
جزئیات فنی
شمار طبقات۲۱
مساحت کل طبقات۹٬۵۰۰ متر مربع (۱۰۲٬۰۰۰ فوت مربع)
طراحی و ساخت
معمارLeach Rhodes Walker
منابع
[۱]

منچستر وان، که قبلاً به عنوان برج پورتلند و قبلاً خانه سنت اندرو شناخته می‌شد، یک ساختمان بلند در منچستر، انگلستان است که متعلق به یک شرکت املاک خانوادگی به نام برانت وود (به انگلیسی: Bruntwood) است و به عنوان فضای اداری در اختیار دیگران قرار می‌گیرد. این برج در پلاک شماره ۵۳ خیابان پورتلند قرار دارد که نامگذاری آن نیز از نام خیابان گرفته شده‌است. این برج یکی از اولین ساختمان‌های مرتفعی بود که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در انگلستان ساخته شد.

در سال ۲۰۰۲، ضلع غربی برج به رنگ زرد روشن رنگ آمیزی شد و نشان بازی‌های مشترک المنافع در سال ۲۰۰۲ را به خود اختصاص داد. این برج اکنون در مقابل برج سی‌ای‌اس و برج‌های بیتهام کوچک شده‌است. این برج هنگامی که تکمیل شد یکی از بلندترین ساختمان‌های منچستر بود، و از آن زمان به عنوان بخشی از نوسازی مرکز شهر منچستر بازسازی شده‌است. این برج با ارتفاع ۸۰ متر (۲۶۰ فوت)، هشتمین ساختمان بلند در منچستر وهم رتبه دادگستری منچستر است.

نامگذاری[ویرایش]

این برج به عنوان خانه سنت اندرو ساخته شد و در دهه ۱۹۹۰ به برج پورتلند تغییر نام داد. برانت وود متعاقباً در نوامبر ۲۰۱۲ نام ساختمان را به «منچستر وان» تغییر داد.[۲]

ساکنین برج[ویرایش]

برخی از ساکنین برج عبارتند از:

  • سرکنسولگری جمهوری لهستان در منچستر
  • شرکت مهندسین مشاور کندال
  • ایستگاه رادیویی Gaydio، ایستگاه رادیویی LGBT منچستر

منابع[ویرایش]

  1. منچستر وان در وبگاه SkyscraperPage
  2. "Place North West | Bruntwood rebrands Portland Tower as Manchester One". 21 نوامبر 2012. Archived from the original on 28 July 2013. Retrieved 30 March 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]