محمد امامی (تهیه‌کننده)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محمد امامی در دادگاه - مهر ۱۳۹۹

محمد امامی تهیه‌کننده اهل ایران است. او در بازه زمانی تقریباً شش ساله‌ای در دهه ۹۰، سرمایه‌گذار آثار نمایشی مختلفی از جمله سریال‌های شهرزاد و شاهگوش و فیلم‌هایی چون ابد و یک روز، خوب، بد، جلف، کاناپه، مغزهای کوچک زنگ‌زده، خوک و مصادره بود. طیف آثاری که او در تولید آنها مشارکت کرد، گسترده و متنوع و با مضامین مختلف بود که برخی از آنها جزو آثار پرمخاطب سال‌های تولیدشان محسوب می‌شدند.[۱] فعالیت‌های محمد امامی در شرکتی به نام تصویرگستر پاسارگاد انجام می‌شد که یکی از موسسه‌های ثبت شده در حوزه نمایش خانگی بود.[۲]

امامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ و در جریان پرونده فساد مالی بانک سرمایه به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال زندان، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. امامی متهم بود از بانک سرمایه میلیاردها تومان وام گرفته اما در فروش اموال خود به بانک چندین برابر گران نمایی کرده یعنی بیشتر از ارزش واقعی آن را به بانک فروخته‌است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. «محکومیت محمد امامی برای سینمای ایران چه معنی دارد؟». رادیو فردا. ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ آوریل ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۹ آوریل ۲۰۲۲.
  2. علی مصلح (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱). «حکم محکومیت محمد امامی؛ روز داوری دربارهٔ صنعت فیلم و سریال ایران». ایندیپندنت فارسی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ مه ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲ مه ۲۰۲۲.
  3. «دادگاه بانک سرمایه؛ سرمایه‌گذار سریال شهرزاد و برادرزاده رئیس پیشین قوه قضائیه ایران به زندان محکوم شدند». بی‌بی‌س فارسی. ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ آوریل ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۲۹ آوریل ۲۰۲۲.