مجموعه هنری بروس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مجموعه بروس (پناهگاه) (به انگلیسی: The Boros Collection) مجموعه‌ای خصوصی از هنر معاصر توسط کارن و کریستین بروس ایجاد شده که از سال ۲۰۰۸ در پناهگاه‌های دوران جنگ جهانی دوم (به نام Reichsbahnbunker) در برلین آلمان نمایش داده شده‌است.[۱] این مجموعه شامل آثار هنری در زمینه مجسمه‌سازی، عکاسی و نقاشی توسط هنرمندان معاصر بین‌المللی است. این آثار در پنج طبقه پناهگاه نصب شده‌اند که معمار یینس کاسپر به مجموعه ای از اتاق‌های جداگانه تبدیل شده‌است که در تمام طبقات ادامه دارد.[۲] در حالی که برخی از اتاق به شکل کلاسیک مکعب سفید فضا سازی شده‌اند، دیگر اتاقها هنوز دست نخورده و به همان شکل پناه گاه می‌باشند. در واقع به شکلی که مدتی به عنوان زندان کاربرد داشت. تمام فضاها دارای سیستم صوتی مجزا می‌باشند.[۳] هر نمایشگاه در پناهگاه علاوه بر این شامل آثار به نمایش درآمده شامل سایتی است که به فضاهای داخلی و تاریخی آنها اشاره می‌کند و مرتبط است.

برای بازدید از این مجموعه باید از طریق سایت مربوطه در قالب تورهای گروهی که در روزهای پنج شنبه تا یکشنبه برگزار می‌شود ثبت نام نمایید.

مجموعه جاری "مجموعه بوروس / بونکر (پناهگاه) برلین شماره ۳" در ماه مه سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و کارهای اخیر و همچنین قطعات از دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ را ارائه می‌دهد.

مجموعه بوروس / بونکر (پناهگاه) برلین شماره ۳ (۲۰۱۷)[ویرایش]

مجموعه بروزیس / بونکر (پناهگاه) شماره دو برلین (۲۰۱۲–۲۰۱۶)[ویرایش]

نمایشگاه دوم بیش ۲۰۰٬۰۰۰ بازدید کننده داشت. [نیازمند منبع]

هنرمندان مجموعه بوریس / بونکر (پناهگاه) برلین شماره یک (۲۰۰۸–۲۰۱۲)[ویرایش]

اولین نمایشگاه بیش از ۱۲۰٬۰۰۰ نفر بازدید کننده داشت. [نیازمند منبع]

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Boros Collection». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۵ مهٔ ۲۰۲۰.

  1. Tzortis, Andreas. "In a Berlin war bunker, Christian Boros creates a showcase for art". The New York Times. Retrieved June 12, 2007.
  2. Basciano, Oliver. "A Bunker Reborn". ARTINFO. Archived from the original on 28 January 2019. Retrieved 26 January 2019.
  3. Eddy, Melissa (2012-09-27). "Contemporary Art Finds a Shelter in Berlin". The New York Times (به انگلیسی). ISSN 0362-4331. Retrieved 2018-02-21.