مام (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مام
ژانرکمدی موقعیت درام عاشقانه
سازندهچاک لوری
ادی گورودتسکی
جما بیکر
بازیگرانآنا فاریس
آلیسون جانی
سایدی کالوانو
نیت کوردری
مت ال جونز
فرنچ استوارت
اسپنسر دنیلز
بلیک گرت روزنتال
میمی کندی
جیمی پرسلی
بث هال
ویلیام فیکنر
آهنگ آغاز«اوورتور» از روسلان و لودمیلا اثر میخائیل گلینکا
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۸
شمار قسمت‌ها۱۷۰ (فهرست قسمت‌ها)
تولید
تهیه‌کننده‌های اجراییچاک لوری
ادی گورودتسکی
نیک باکای
جما بیکر
وارن بل
دوربینمولتی-کمرا
مدت۱۸–۲۱ دقیقه
تولیدکننده‌هاچاک لوری پروداکشنز
وارنر برادرز تله‌ویژن
توزیع‌کنندهوارنر برادرز تله‌ویژن
پخش
شبکهٔ اصلیسی‌بی‌اس
فرمت تصویر۱۰۸۰آی (۱۶:۹ تلویزیون وضوح‌بالا)
فرمت صدادالبی دیجیتال
انتشار اولیه۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-09-۲۳) –
۱۳ مه ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-05-۱۳)
پیوندهای بیرونی
وبگاه

مام (انگلیسی: Mom) یک مجموعۀ تلویزیونی کمدی موقعیت آمریکایی ساختۀ چاک لوری، ادی گورودتسکی و جما بیکر است که از ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳ تا ۱۳ مۀ ۲۰۲۱ از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد و پس از هشت فصل به پایان رسید. داستان این مجموعۀ که در ناپا، کالیفرنیا اتفاق می‌افتد، دربارۀ مادر و دختری به نام بانی و کریستی است که پس از سال‌ها مبارزه با اعتیاد و دوری از یکدیگر تلاش می‌کنند با حفظ هوشیاری رابطه‌ و زندگی خود را کنار هم قرار دهند. آنا فاریس و الیسون جنی بازیگران اصلی هستند و میمی کندی، جیمی پرسلی، بث هال، ویلیام فیکنر، سایدی کالوانو، بلیک گرت روزنتال، مت ال جونز، فرنچ استوارت و کریستن جانستون در نقش‌های مکمل حضور دارند.

مام در طول پخش تحسین گسترده‌ای از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد و در زمینۀ نویسندگی و اجرای تیم بازیگری ستایش شد. این مجموعۀ به دلیل اشاره به مسائل زندگی واقعی از قبیل اعتیاد به مواد مخدر و الکل، بارداری نوجوانان، قمار، عود، بی‌خانمانی، سرطان، مرگ، خشونت خانگی، بیش‌مصرفی، سقط جنین، تجاوز جنسی، اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی، چاقی، سکته مغزی و حفظ تعادل ماهرانه بین جنبه‌های طنز و تاریک این مسائل مورد توجه و تحسین قرار گرفت.

مام رتبه‌های بالایی دریافت کرد و با میانگین ۱۱٫۷۹ میلیون بینندۀ آمریکایی یکی از پر‌بیننده‌ترین مجموعه‌های کمدی موقعیت آمریکایی به شمار می‌رود. این مجموعۀ افتخارات گوناگونی دریافت کرد؛ جنی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برنده و در سال ۲۰۱۶ نامزد جایزۀ امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر مکمل زن در مجموعه تلویزیونی کمدی شد و در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن در مجموعه تلویزیونی کمدی نامزد دریافت جایزۀ امی شده‌است. همچنین مجموعۀ نامزد‌های متعددی در جوایز تلویزیونی به انتخاب منتقدان، گلدن گلوب و جوایز برگزیده مردم کسب کرده‌است.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]