لیلا هویسود

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

لیلا هویسود (زاده ۲۸ اوت ۱۹۹۶) خواننده و ترانه‌سرا فرانسوی است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

لیلا هویسود که اصالتاً اهل ایزیر بود، مدرک لیسانس علوم را به پایان رساند و سپس در استراسبورگ فرانسه به تحصیل در هنرهای نمایشی پرداخت. او با اجرا در خیابان شروع می‌کند. در سال ۲۰۱۴ در فصل 3 The Voice شرکت کرد: La Plus Belle Voix که در آن تعبیر او از Caravane de رافائل آروش[۱] مورد توجه قرار گرفته‌است که باعث وقفه در حرفه مدرسه او شد.

در مارس ۲۰۱۷، او اولین مجموعه آهنگ‌های خود را به نام L'ombre منتشر کرد که در بهار ۲۰۱۶ به صورت زنده ضبط شده بود و با همراهی کوین فاوشه همراه بود. در ۹ نوامبر ۲۰۱۸، او آلبوم استودیویی آگوست را منتشر کرد که شروع همکاری سه‌گانه با تیباود سابی (پیانو / درام) و سیلوین پورات (کنترباس / گیتار) بود.

تور آگوست آغازی برای شناخت مردم و صنعت موسیقی است. در ۹ دوره جایزه ژرژ مستکی، در ۷ مارس ۲۰۱۹، لیلا هویسود برنده جایزه مخاطب و جایزه کاتالیز شد.[۲] در سال ۲۰۱۹، او همچنین جایزه Coup de Cœur Chanson را از آکادمی Charles-Cros دریافت کرد که در ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ در تئاتر پزانانس به عنوان بخشی از جشنواره Printival Boby Lapointe اعطا شد.[۳]

دیسکوگرافی[ویرایش]

لیلا هویسود دو آلبوم تولید کرده‌است[۴]

یادداشت‌ها و مراجع[ویرایش]

  1. "Raphaël – Caravane | Leïla Huissoud | The Voice France 2014 | Blind Audition" (به فرانسوی). Retrieved 2021-10-24.
  2. "Le Prix | Prix Georges Moustaki" (به فرانسوی). Archived from the original on 16 February 2020. Retrieved 2019-05-21.
  3. "Sélection chanson 2019". Académie Charles-Cros. Retrieved 26-11-2021. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)
  4. Site officiel de Leïla Huissoud