لیسه ملالی

مختصات: ۳۴°۳۱′۲۲″ شمالی ۶۹°۱۰′۳۴″ شرقی / ۳۴٫۵۲۲۷۸°شمالی ۶۹٫۱۷۶۱۱°شرقی / 34.52278; 69.17611
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از لیسهٔ ملالی)
لیسه ملالی
آدرس
Map
گونه مدرسهدولتی

لیسه ملالی (Malalaï) یکی از مدرسه‌های مهم دخترانه در کابل است که در سال ۱۹۲۲ به دست فرانسه در افغانستان ساخته شد و نام آن یادآور ملالی میوندی، یک قهرمان ملی افغان است.[۱][۲] در این مدرسه هم دانش‌آموزان دختر و هم دانش‌آموزان پسر درس می‌خوانند.[۳] نام این لیسه ابتدا «مکتب عصمت» بود.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Lycée pour filles Malalaï - Historique du lycée Malalaï" (به فرانسوی). esteqlal-malalai.org. Archived from the original on 6 March 2012. Retrieved 17 خرداد 1391. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازبینی= (help)
  2. امین بهراد (۱۷ ژوئن ۲۰۱۰). «فرانسه لیسه‌های استقلال و ملالی را بازسازی می‌کند». دویچه وله دری. دریافت‌شده در ۱۷ خرداد ۱۳۹۱.
  3. «افتتاح تعمیر جدید لیسه ملالی میوندی در ولایت فراه». وزارت معارف. May 07, 2012. دریافت‌شده در ۱۷ خرداد ۱۳۹۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)[پیوند مرده]
  4. «روایت نخستین حضور اجتماعی زنان افغان». کوفی (برگزیده از بی‌بی‌سی فارسی). ۱۳۸۷/۲۰۰۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۷ خرداد ۱۳۹۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]