لوئیز پرت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

لوئیز پرت
فوریه ۲۰۱۴
معاون دولت شلاق در سنا
آغاز به کار
۳۱ مه ۲۰۲۲
پس ازآن اورکوهارت
سناتور برای استرالیای غربی
آغاز به کار
۲ ژوئیه ۲۰۱۶
دوره مسئولیت
۱ ژوئیه ۲۰۰۸ – ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴
عضو شورای قانونگذاری
استرالیای غربی
دوره مسئولیت
۲۲ مه ۲۰۰۱ – ۲۹ اکتبر ۲۰۰۷
پیش ازسنگ فام
حوزه انتخاباتیکلان‌شهر شرق
اطلاعات شخصی
زاده۱۸ آوریل ۱۹۷۲ ‏(۵۲ سال)
کالگورلی، استرالیای غربی، استرالیا
ملیتاسترالیایی
حزب سیاسیحزب کارگر استرالیا
همسر(ان)ربکا میسیچ (م. ۲۰۲۳)
شریک زندگیواران هوسی (۲۰۰۵–۲۰۱۵)
وبگاه

لوئیز کلر پرت (زاده ۱۸ آوریل ۱۹۷۲) یک سیاستمدار استرالیایی است که از سال ۲۰۱۶ و قبلاً از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سناتور استرالیای غربی بوده‌است. او عضو حزب کارگر است و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ به عنوان عضو شورای قانونگذاری استرالیای غربی خدمت کرده‌است[۱] او جوانترین زنی بود که در زمان انتخابش به عضویت شورای قانونگذاری انتخاب شد و دومین لزبین آشکار بود که به پارلمان استرالیا راه یافت.[۲]

پرت در کالگورلی، استرالیای غربی به دنیا آمد. پدرش در دوون انگلستان به دنیا آمد و او یک شهروند بریتانیایی بود تا اینکه قبل از انتخابات ۲۰۰۷ از آن انصراف داد.[۳] پرت در حومه تپه‌های بیرونی پرث بزرگ شد، جایی که در دبیرستان ارشد شرقی هیلز تحصیل کرد.[۴] او در دانشگاه استرالیای غربی در رشته هنر تحصیل کرد و در آنجا درگیر سیاست دانشجویی شد.

منابع[ویرایش]

  1. "Ms Louise Clare Pratt MLC". Western Australian Parliemnt. Archived from the original on 21 February 2024. Retrieved 7 August 2023.
  2. Karvelas, Patricia (29 August 2008), "Labor's new gay senator Louise Pratt calls for same-sex marriage", The Australian, archived from the original on 16 September 2008, retrieved 10 September 2008
  3. "Statement in relation to citizenship – 45th Parliament" (PDF). Australian Senate. Parliament House, Canberra. Archived from the original (PDF) on 21 February 2024. Retrieved 7 August 2023.
  4. "Enriched by Effort". Eastern Hills Senior High School. Mount Helena WA Australia. Retrieved 24 Aug 2022.