قانون مهاجرت ۱۹۱۷

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
قانون مهاجرت ۱۹۱۷
نشان بزرگ ایالات متحده
دیگر عنوان‌های کوتاهAsiatic Barred Zone Act
عنوان بلندAn Act to regulate the immigration of aliens to, and the residence of aliens in, the United States.
تصویب‌شده توسط64th کنگره ایالات متحده
استنادها
حقوق عمومیPub.L. 64-301
اساسنامهٔ بزرگ39 Stat. 874
تاریخچه قانون‌گذاری
  • پیشنهاد شده در House به عنوان H.R. 10384 توسط Robert Lee Henry (حزب دموکراتتگزاس)
  • مصوب House در 307-87 (۳۰ مارس ۱۹۱۶)
  • مصوب Senate در 35-17 (۳۱ ژوئیه ۱۹۱۶)
  • گزارش‌شده توسط کمیته کنفرانس مشترک در ۸ ژانویه ۱۹۱۷؛ به توافق رسیده توسط House در ۸ ژانویه ۱۹۱۷ (Agreed) و توسط Senate در ۸ ژانویه ۱۹۱۷ (56-10)
  • وتو شده توسط رئیس‌جمهور وودرو ویلسون در ۱۴ دسامبر ۱۹۱۶
  • بازنویسی توسط House در ۱ فوریه ۱۹۱۷ (287-106)
  • بازنویسی توسط Senate و در ۵ فوریه ۱۹۱۷ تبدیل به قانون شد (62-20)

قانون مهاجرت ۱۹۱۷ (انگلیسی: Immigration Act of 1917) (همچنین به عنوان قانون سوادآموزی و کمتر به عنوان قانون منطقه ممنوعه آسیا شناخته می‌شود) یک قانون ایالات متحده آمریکا بود که هدف آن محدود کردن مهاجرت تحمیل آزمون‌های سوادآموزی بر مهاجران، ایجاد دسته‌های جدید افراد غیرمجاز و ممنوعیت مهاجرت از منطقه آسیا-اقیانوسیه بود. این قانون گسترده‌ترین اقدام مهاجرتی بود که ایالات متحده تا آن زمان تصویب کرده بود، تصویب این لایحه پس از لایحه راه‌ندادن چینی‌ها در سال ۱۸۸۲ در یک چرخش به سمت بومی‌گرایی دنبال شد. این قانون در سال ۱۹۱۷ سیاست مهاجرت را کنترل می‌کرد تا اینکه با قانون مهاجرت ۱۹۲۴ اصلاح شد. هر دو قانون توسط قانون مهاجرت و ملیت ۱۹۵۲ اصلاح شد.

اضطراب از چند پاره شدن هویت فرهنگی آمریکا منجر به ایجاد بسیاری از قوانین با هدف جلوگیری از خطر زرد (تهدید زرد)، تهدید قابل درک جوامع آسیایی به جای هویت آمریکایی شد. قوانینی که مهاجرت آسیا را به ایالات متحده محدود می‌کرد اولین بار در کالیفرنیا به عنوان قوانین ایالتی ظاهر شد. با تصویب قانون تابعیت سال ۱۸۷۰، که شهروندی مهاجران چینی را رد و ورود همه زنان چینی را ممنوع کرد، سیاست‌های استثناگذاری در مهاجرت به حوزه فدرال منتقل شد. دسته‌بندی‌های منع شده با قانون صفحه ۱۸۷۵ گسترش یافت، که طبق آن ورود کارگران چینی، ژاپنی و شرقی، محکومان و روسپی‌ها به ایالات متحده ممنوع بود. قانون ممانعت ورود چینی‌ها از سال ۱۸۸۲ ورود افراد چینی به ایالات متحده را ممنوع کرد و توافق شفاهی در سال ۱۹۰۷ با ژاپن برای جلوگیری از مهاجرت ژاپنی‌ها به ایالات متحده منعقد شد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]