فیشر پروجکت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
توسعه مسکن ویلیام جی فیشر
آخرین ساختمانها قبل از تخریب اماکن توسعه مسکن ویلیام جی فیشر.
موقعیت۱۹۰۰ خیابان ویتنی، نیواورلئان ۷۰۱۱۴
 ایالات متحده آمریکا
مختصات۲۹°۵۵′۱۷″شمالی ۹۰°۰۴′۲۱″غربی / ۲۹٫۹۲۱۵°شمالی ۹۰٫۰۷۲۵°غربی / 29.9215; -90.0725
وضعیتتخریب شده
ساخته‌شده۱۹۶۴–۶۵
تخریب‌شده۱۹۹۶–۲۰۰۷
اعضای
مدیریت
مسکن دولتی نیواورلئان

فیشر پروجکت (به انگلیسی: Fischer Projects) یک محله ثبت نشده‌است و مسکن دولتی در ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود که در نیواورلئان واقع شده‌است.[۱] معروف است به فیشر پروجکت که از یک پروژه مسکن سازی در الجزایر گرفته شده، شهرت این محله به دلیل یک سری قتلهای معروفی بود که در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰رخ داد.[۲] همچنین آخرین ساختمان مسکونی عمومی که در نیواورلئان ساخته شد در واقع شامل یک آپارتمان ۱۳ طبقه بلند و چهارده واحد ۳ طبقه بود.[۳] این منطقه از حدود ۲۰۰۴ در حال بازسازی است و در حال حاضر هیچ‌یک از ساختمانهای اصلی آن کم ارتفاع نیست.[۴] این پروژه در امتداد خیابان ویتنی در منطقه الجزایر در کرانه باختری شهر واقع شده‌است که بخشی از بخش ۱۵ است و نام آن از ویلیام جی فیشر گرفته شده که در ۱۹۵۰ به عنوان رئیس مسکن دولتی نیوارلئان خدمت می‌کرد. این محله در حال حاضر به یک منطقه مسکونی کوچک با درآمد کم تبدیل شده‌است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Fischer Projects». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.
  2. "Housing project razed after decades of unrealized dreams". azdailysun.com. Retrieved April 10, 2017.
  3. "Community Improvements Planning Areas, District 12: Algiers". New Orleans Redevelopment Authority. Archived from the original on January 24, 2008. Retrieved January 9, 2008.
  4. Allen Powell II (January 9, 2008). "Last Fischer buildings fall". New Orleans Times-Picayune. Retrieved January 9, 2008.

پیوند به بیرون[ویرایش]