فرنچایز (ترانه)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«فرنچایز»
تک‌آهنگ تراویس اسکات با همراهی یانگ تاگ و ام.آی.ای.
تاریخ پخش۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-09-۲۵)
تاریخ ضبطهیوستون
زمان۳:۲۲
ناشر
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های تراویس اسکات
«طرح»
(۲۰۲۰)
«فرنچایز»
(۲۰۲۰)
گاه‌نگاری یانگ تاگ
«بگو که عاشق من هستی»
(۲۰۲۰)
«فرنچایز»
(۲۰۲۰)
«متوقف نشو»
(۲۰۲۰)
گاه‌نگاری ام.آی.ای.
«CTRL»
(۲۰۲۰)
«فرنچایز»
(۲۰۲۰)
نماهنگ
"Franchise" در یوتیوب

«فرنچایز» (به انگلیسی: Franchise) یک ترانه از خواننده رپ آمریکایی تراویس اسکات است که در آن یانگ تاگ، رپر آمریکایی و ام.آی.ای. حضور دارند. این ترانه در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ همراه با ویدئویی که بخشی از آن در انگلیس و در عمارت مایکل جردن در شیکاگو گرفته شد ، منتشر شد. این ترانه رتبه ۱ در جدول فروش ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد ایالات متحده رسید

این ترانه برای اولین بار در ۱۰ اکتبر در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آغاز شد و به چهارمین ترانه رتبه یک اسکات در ایالات متحده، دومین ترانه شماره یک یانگ توگ و همچنین نخستین ترانه رتبه یک میا در ایالات متحده تبدیل شد. با این کار، اسکات به اولین هنرمند در تاریخ جدول بیلبورد تبدیل شد که در کمتر از یک سال سه ترانه از او در رتبه یک جدول حضور داشت.[۱] پیش نمایش این ترانه برای اولین بار توسط اسکات و تهیه‌کننده چیس بی در ژوئیه سال ۲۰۲۰، در طول دهمین قسمت از آن انجام شد. ترانه در رادیو وات فقط نسخه یانگ تهوگ بود و با عنوان «وایت تی» شناخته می‌شد.[۲][۳] در ۱۶ سپتامبر، در وب سایت اسکات برای پیش سفارش در دسترس قرار گرفت.[۴]

این آهنگ هم چینین یک ریمیکس با حضور فیوچر دارد

منابع[ویرایش]

  1. Trust, Gary (October 5, 2020). "Travis Scott's 'Franchise' Flies In at No. 1 on Billboard Hot 100, Becoming His Record Third Chart-Topping Debut Within a Year". Billboard. Retrieved October 5, 2020.
  2. Caraan, Sophie (July 21, 2020). "Travis Scott and Chase B Premiere Unreleased Music in New '.WAV Radio' Episode". Hypebeast. Retrieved October 5, 2020.
  3. Caraan, Sophie (September 25, 2020). "Travis Scott Enlists M.I.A. and Young Thug for New Single "Franchise"". Hypebeast. Retrieved October 5, 2020.
  4. Aniftos, Rania (September 16, 2020). "You Can Pre-Order Travis Scott's Upcoming 'Franchise' Single for 69 Cents". Billboard. Retrieved October 5, 2020.