فاصله گرفتن (فیلم ۲۰۱۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فاصله گرفتن
پوستر رسمی
کارگردانننت بورستین
تهیه‌کنندهآدام شنکمن
نویسندهجف لاتولیپ
فیلمنامه‌نویسجف لاتولیپ
بازیگراندرو بریمور
جاستین لانگ
چارلی دی
جیسون سودیکیس
کریستینا اپل‌گیت
ران لیوینگستون
کیلی گارنر
لیتون میستر
ناتالی مورالس
جیم گافیگان
کریستین شال
موسیقیمیخائل دانا
فیلم‌برداراریک استیلبرگ
تدوین‌گرپیتر تشنر
شرکت
تولید
نیو لاین سینما
اف‌اسپرینگ انترتینمنت
توزیع‌کنندهبرادران وارنر
تاریخ‌های انتشار
  • ۳۱ اوت ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-0۸-۳۱) (پادشاهی متحده)
  • ۳ سپتامبر ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-۰۹-۰۳) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۰۲ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۳۲ میلیون[۲]
فروش گیشه۴۲٫۱ میلیون[۲]

فاصله گرفتن (انگلیسی: Going the Distance) فیلمی آمریکایی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی ننت بورستین و نویسندگی جف لالیتوپ است که سال ۲۰۱۰ منتشر شد. درو بریمور و جاستین لانگ نقش زوج جوانی را ایفا می‌کنند که در یک تابستان در نیویورک عاشق یکدیگر می‌شوند و سعی می‌کنند رابطه عاشقانه خود را حفظ کنند.

در ابتدا قرار بود که فیلم در ۲۷ اوت ۲۰۱۰ منتشر شود اما برادران وارنر تصمیم گرفت تاریخ اکران آن را به ۳ سپتامبر مولکول کند.[۳] سرانجام فاصله گرفتن اولین‌بار در ۲ سپتامبر ۲۰۱۰، یک روز قبل از اکران در آمریکای شمالی، در هشت کشور از جمله استرالیا، آرژانتین و آلمان به نمایش درآمد. فیلم در هفته اول اکران خود بیش از ۶۸۸ هزار دلار فروش رفت و در رتبه پنجم جدول قرار گرفت.[۴]

فیلم واکنش‌های متفاوت تا مثبتی را به همراه داشت. اجرا و شیمی بین بازیگران تمجید شد، آن‌ها اظهار داشتند که فیلم نسبت به بیشتر فیلم‌های کمدی رمانتیک صادق‌تر و به‌موقع‌تر است اما فیلمنامه درهم‌پیچیده است.[۵][۶]

داستان[ویرایش]

ارین زن سی‌ساله‌ای است که برای گذراندن دوره آموزشی‌اش از سان فرانسیسکو به نیویورک آمده‌است و به عنوان کارآموز تابستانی در یک دفتر روزنامه کار می‌کند. او در یک بار در نیویورک با گرت که برای یک شرکت موسیقی کار می‌کند، آشنا می‌شود و با یکدیگر رابطه برقرار می‌کنند. صبح روز بعد ارین به گرت می‌گوید که او فقط شش هفته در نیویورک می‌ماند و آن‌ها موافقت می‌کنند که رابطه بینشان را عادی نگه دارند. ارین و گرت پس از مدت کوتاهی عاشق یکدیگر می‌شوند و ارین سعی می‌کند شغلی دائمی در دفتر کارش پیدا کند. او قبل از پایان دوره کارآموزی‌اش مقاله‌ای می‌نویسد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد و به او گفته‌شد که ماه ژانویه برای فرصت‌های شغلی احتمالی با او تماس گرفته‌خواهد شد. شش هفته ارین تمام می‌شود و او مجبور است به سان فرانسیسکو بازگردد. ارین و گرت موافقت می‌کنند که از راه دور نیز با یکدیگر رابطه داشته‌باشند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "GOING THE DISTANCE (۱۵)". هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا. July ۵, ۲۰۱۰. Retrieved August 26, 2015.[پیوند مرده]
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Going the Distance". باکس آفیس موجو. Retrieved January 19، 2013. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)
  3. "Going the Distance Distancing Itself for Another Week". Reelzchanel (به انگلیسی). August 12, 2010. Archived from the original on 26 August 2012. Retrieved 4 March 2022.
  4. "Going the Distance (2010) International Box Office". Box Office Mojo (به انگلیسی). January 20, 2013.
  5. "Going the Distance (2010)". Rotten Tomatoes (به انگلیسی). Retrieved May 20, 2020.
  6. "Going the Distance (2010) Reviews". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved August 6, 2014.[پیوند مرده]

پیوند به بیرون[ویرایش]