شیون (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شیون
پوستر فیلم
کارگرداننا هانگ-جین
تهیه‌کننده
  • سوه دونگ-هیون
  • کیم هو-سینگ[۱]
نویسندهنا هانگ-جین[۱]
فیلمنامه‌نویسنا هانگ-جین
بازیگرانکواک دو-وان
هوانگ جونگ-مین
جون کونیمورا
چون وو-هی
لی جانگ-ایان
موسیقیجانگ یونگ-جیو[۱]
فیلم‌بردارهونگ کیونگ-پیو[۱]
تدوین‌گرکیم سون-مین[۱]
شرکت
تولید
ساید میرر
فاکس قرن بیستم کره
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۲ مه ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-0۵-۱۲) (کرهٔ جنوبی)
مدت زمان
۱۵۶ دقیقه[۱]
کشورکرهٔ جنوبی[۱]
زبانکره‌ای ژاپنی
فروش گیشه۵۱٫۳ میلیون دلار آمریکا[۲]

شیون (انگلیسی: The Wailing) فیلمی در ژانر معمایی و ترسناک به نویسندگی و کارگردانی نا هانگ-جین و محصول کرهٔ جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کواک دو-وان، هوانگ جونگ-مین، جون کونیمورا، و چون وو-هی اشاره کرد. داستان این فیلم دربارهٔ افسر پلیسی است که دربارهٔ قتل‌ها و بیماری‌های مرموزی که در یک روستا رخ می‌دهد تحقیق می‌کند.

داستان[ویرایش]

تعدادی قتل مرموز در روستایی واقع در کوه‌های کره جنوبی رخ می‌دهد و تنها افرادی که از صحنه جنایت جان به در می‌برند به جنون حالتی شبیه به آن مبتلا اند. افسر پلیسی ترسو و دست و پا چلفتی مامور می‌شود تا به این حوادث رسیدگی کند. در ابتدا پلیس این قتل‌ها را با مصرف نوعی قارچ روان گردان مرتبط می‌داند، اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفید پوش، یک جن گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده تر از قبل نیز دنبال می‌شود.

بازیگران[ویرایش]

تولید و اکران[ویرایش]

فیلمبرداری فیلم در ۳۱ اوت ۲۰۱۴، آغاز و در ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ خاتمه یافت. شیون در ۱۲ مه ۲۰۱۶ در کره جنوبی اکران شد. فیلم در تاریخ ۱۸ مه در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن رونمایی و در ایالات متحده آمریکا نیز در تاریخ ۲۷ مه اکران شد.

نقدها[ویرایش]

شیون نقدهای تحسین‌آمیز گسترده‌ای را دریافت کرد؛ به صورتی که در وبگاه راتن تومیتوز توانست ۹۹ درصد آرا را با میانگین امتیاز ۸ از ۱۰ از ۷۱ رأی کسب کند. در وبسایت متاکریتیک فیلم میانگین امتیاز ۸۱ از ۱۰۰ را دریافت کرد که به نشانه تحسین جهانی اثر است.

بازسازی[ویرایش]

در ژانویه ۲۰۱۷ اعلام شد که اسکات فری پروداکشنز در حال مذاکره برای بازسازی این فیلم به زبان انگلیسی است.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ ۱٫۴ ۱٫۵ ۱٫۶ Lee, Maggie (May 19, 2016). "Cannes Film Review: 'The Wailing'". ورایتی. Retrieved July 31, 2016.
  2. "Goksung (۲۰۱۶)". The Numbers. October 21, 2016. Retrieved July 31, 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]