شهزادگل آریوبی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شهزادگل آریوبی
سفیر افغانستان در جمهوری چک
آغاز به کار
جوزا ۱۳۹۸
رئیس‌جمهورمحمداشرف غنی
وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی
دوره مسئولیت
۱۵ اسد/مرداد ۱۳۹۶ – ۴ جوزا/خرداد ۱۳۹۸
رئیس‌جمهورمحمداشرف غنی
پس ازاحمد شاه سادات
پیش ازمحمد فهیم هاشمی
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۵۹
ولایت پکتیا
ملیتافغانستان

شهزادگل آریوبی (زاده ۱۳۵۹ - ولایت پکتیا) سیاستمدار افغانستانی و وزیر اسبق وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان و سفیر افغانستان در کشور چک است.[۱] وی در ۱۵ اسد/مرداد ۱۳۹۶ به عنوان سرپرست وزارت مخابرات تعیین شد و در ۱۳ قوس/آذر ۱۳۹۶ توانست رای اعتماد پارلمان را کسب کند.[۲] وی تا ۴ جوزا/خرداد ۱۳۹۸ در این سمت فعالیت داشت.[۳] وی در جوزا (خرداد) ۱۳۹۸ به عنوان سفیر افغانستان در جمهوری چک تعیین شد.[۴][۵]

زندگی‌نامه[ویرایش]

شهزادگل آریوبی زاده ۱۳۵۹ از ولایت پکتیا افغانستان است. وی تحصیلات عالی خود را لیسانس در رشته اداره و تجارت و ماستری در رشته هنر (فلسفه، سیاست و اقتصاد) (Master of Art (PPE در جمهوری چک به اتمام رسانده. سابقه کاری در بستهای مختلف با نهادهای ملی و بین المللی انجام وظیفه نموده.[۱]

منبع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «بیوگرافی وزیر صاحب - وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی». بایگانی‌شده از اصلی در ۸ اکتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۱۰-۰۸.
  2. «مجلس نمایندگان افغانستان از میان ۱۲ نامزدوزیر، تنها به یک وزیر رای اعتماد نداد». تلویزیون ۱. ۱۳ قوس ۱۳۹۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۶ ژانویه ۲۰۱۸.
  3. Afghanistan، 1TV؛ Naderi. «محمد فهیم هاشمی از سوی ریییس جمهور غنی سرپرست وزارت مخابرات گماشته شد». www.1tvnewsaf. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ ژوئن ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۶-۰۲.
  4. "تعیین 7 سفیر جدید از سوی حکومت افغانستان". monitor.af (به انگلیسی). Retrieved 2019-11-30.
  5. «دولت افغانستان هفت سفیر جدید معرفی کرد». www.yjc.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۱-۳۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]