پرش به محتوا

سیکسز، جورجیا

مختصات: ۳۴°۱۰′۲۳٫۰۴″ شمالی ۸۴°۳۲′۵۵٫۵۴″ غربی / ۳۴٫۱۷۳۰۶۶۷°شمالی ۸۴٫۵۴۸۷۶۱۱°غربی / 34.1730667; -84.5487611
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سیکسز (به انگلیسی: Sixes) محل زندگی تقریباً ۱۴۵۴۰ نفر، یک جامعه ثبت نشده در شهرستان چروکی غربی، جورجیا، ایالات متحده است که در حدود سه مایلی غرب هالی اسپرینگز و در نزدیکی ساحل شرقی دریاچه آلاتونا واقع شده‌است. این جامعه در کمربند طلایی جورجیا واقع شده‌است که از جنوب غربی به شمال شرقی در امتداد لبه جنوبی کوه‌های بلو ریج امتداد دارد. معدن طلای سیکسز، یک معدن طلا که اکنون از بین رفته‌است و قدمت آن به اوایل قرن ۱۹ بازمی‌گردد، درست در شمال غربی واقع شده بود.[۱]

علاوه بر این، این محل همین‌طور میزبان آسیاب‌های سیکسز است که در ابتدا در حدود سال ۱۸۲۰ توسط جستجوگران اولیه طلا ساخته شد و بعدها در حدود سال ۱۸۸۰ بازسازی شد. آسیاب‌ها به خوبی حفظ شده‌است و هنوز در خارج از جاده سیکس قرار دارد.

Map

دو نظریه در مورد چگونگی انتخاب نام سیکسز وجود دارد. نظریه اول این نام را به قلعه هینار سیکسز نسبت می‌دهد، قلعه‌ای از چروکی‌ها که در امتداد دنباله اشک‌ها قرار داشت. دومی بر این باور است که این نام از یک روستای قدیمی چروکی گرفته شده‌است که در نزدیکی رودخانه اتووا (Etowah) به نام «سوتالی» - که کلمه معدل عدد ۶ در چروکی است - قرار داشت. سیکسز همچنین نام خود را به قلعه سیکسز، یک قلعه ارتش ایالات متحده در دهه ۱۸۳۰ که قبل از دنباله اشک‌ها، به عنوان نقطه جمع‌آوری چروکی عمل می‌کرد، انتقال داد.

سوتالی، جامعه‌ای که در طرف مقابل رودخانه اتووا (دریاچه آلاتونای فعلی) در غرب شهرستان چروکی قرار دارد، نام خود را نیز از این روستای بومی آمریکا گرفته‌است.

امروزه، سیکسز یک جامعه حومه شهر در حال رشد با بسیاری از محله‌های مسکونی بزرگ و مجلل، از جمله بریج میل (BridgeMill) است. دو مدرسه ابتدایی به نام سیکسز و آزادی (Sixes و Liberty) و یک مدرسه راهنمایی به نام آزادی (Freedom) و دو دبیرستان به نام وودستاک و چروکی (Woodstock و Cherokee) در این منطقه قرار دارند.

منابع[ویرایش]

  1. "Sixes, Georgia". Academic Dictionaries and Encyclopedias (به انگلیسی). Retrieved 2024-01-25.