سید سجاد شهیدیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سجاد شهیدی
ملیتایرانی
دیگر نام‌هاسجادخان
شهروندیایران
اتهام(های) جزاییدور زدن تحریم‌های آمریکا

سجاد شهیدی معروف به سجاد خان(متولد اردیبهشت ۱۳۷۲ در درگز) بنیانگذار شاعری به سبک ک...س شعر است.سجادخان ارایشگاه احمد شاد را به طرفدارانش پیشنهاد داده است.. قان قان کردن با موتور از سرگرمی های ایشان است .[۱]

فعالیت‌ها[ویرایش]

شهیدی فعالیت حرفه ای خود را از سال ۲۰۰۵ میلادی با راه اندازی یک سایت به زبان فارسی آغاز نمود اما پس از فیلتر شدن آن به سمت کار با شرکت‌های خارج از کشور رفت و توانست طی چند سال کار با شرکت‌های مطرح در زمینه تبلیغات و بدست گرفتن مدیریت تبلیغات سایت‌های پربازدید خارجی و نقد کردن درآمدهای ارزی ایرانیان از آن سایت‌ها موفق به کسب ۲٫۵ میلیون دلار درآمد شود. وی سپس صرافی آنلاین پِیمِنت ۲۴ و ستاره سهیل را تأسیس کرد که در چند شهر ایران و در مجموع با چهل کارمند در حال انجام کارهای ارزی برای ایرانیان بود.

دستگیری[ویرایش]

سهیل شهیدی به دلیل ارائهٔ خدمات ارزی به کاربران ایرانی با دور زدن تحریم‌های آمریکا و استفاده از مدارک جعلی و آی پی آدرس امارات متحده عربی (دبی) برای پنهان‌کاری در اسفند سال ۱۳۹۸ پس از سفرش به لندن دستگیر و سپس در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۹ به ایالات متحده آمریکا استرداد شد و جرم خود را پذیرفت و به ۲۳ ماه حبس محکوم شد.[۲][۳][۴][۵]

منابع[ویرایش]

  1. بی‌بی‌سی فارسی. ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ https://www.bbc.com/persian/iran-52724232. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. «بنیانگذار و مدیر عامل شرکت خدمات مالی ایران به اتهامات مربوط به پولشویی، کلاهبرداری و توطئه استرداد شده». وزارت دادگستری ایالات متحده. ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹.
  3. «بنیانگذار و مدیر عامل شرکت خدمات مالی ایران، متهم به توطئه برای نقض تحریم‌های ایالات متحده است». وزارت دادگستری ایالات متحده. ۳ خرداد ۱۳۹۹.
  4. «مدیرعامل شرکت مالی ایرانی به جرم توطئه چند میلیون دلاری کلاهبرداری در مینه سوتا اعتراف کرد». StarTribune.
  5. «ایرانی استرداد شده از انگلیس به دلیل تحریم تحریم در مینیاپولیس استرداد شد». رادیو فردا. ۳۰ فروردین ۱۳۹۹.